شماره خبر : 8
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
ساعت : 19:43
شناسایی حیات فرازمینی در کمتر از ۶۰ ساعت

شناسایی حیات فرازمینی در کمتر از ۶۰ ساعت

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، تلسکوپ جیمز وب که در پاییز امسال به فضا پرتاب می‌شود، می‌تواند در کمتر از ۶۰ ساعت حیات در دیگر سیارات را بررسی کند.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: کاپریس فیلیپس، دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایالتی اوهایو در کنفرانسی طی نشست ماه آوریل ۲۰۲۱ انجمن فیزیک آمریکا (APS) گفت: «این نتایج به این دلیل من را شگفت‌زده کرد که ممکن است واقعا در ۵ تا ۱۰ سال آینده نشانه‌هایی از زندگی در سیارات دیگر بیابیم.»

سیارات کوتوله گازی قابلیت حیات دارند اما از آنجا که هیچ یک از این ابرزمین‌ها یا مینی نپتون‌ها در منظومه شمسی وجود ندارند، دانشمندان برای تعیین اینکه آیا جو آنها حاوی آمونیاک و سایر علائم بالقوه برای موجودات زنده است، تلاش می‌کنند.

فیلیپس محاسبه کرد، هنگامی که تلسکوپ فضایی جیمز وب در ماه اکتبر پرتاب شود، می‌تواند پس از چند چرخش به راحتی آمونیاک را در اطراف ۶ سیاره کوتوله گازی تشخیص دهد.

فیلیپس و گروه تحقیقاتی وی، چگونگی واکنش ابزارهای این تلسکوپ را به ابرها و شرایط جوی مختلف الگوبرداری کردند و سپس فهرستی از مکان‌هایی که تلسکوپ باید برای یافتن حیات جستجو کند، تهیه کردند.

فیلیپس گفت: «بشر در مورد آیا ما تنها هستیم؟ زندگی چیست؟ آیا زندگی در جاهای دیگر شبیه به ماست؟ بسیار اندیشیده است. نتایج تحقیقات من نشان می‌دهد که برای اولین بار، دانش علمی و توانایی‌های فناوری داریم که واقعا در تلاش برای پاسخگویی به این سوالات است.»

 

برچسب ها : حیات فرازمینی فرازمینی تلسکوپ جیمز وب