کیهان نوشت: بازیگری که با اولین تجربه نقشآفرینیاش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده میکند. اما سؤال این است که چگونه میتوان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟ میکائیل دیانی، مستندساز و پژوهشگر عرصه رسانه در گفت وگو با کیهان گفت: مسئله اصلی این است که بازیگران و چهرههای مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت میکنند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه کنندگان قرارداد میبندند و صداوسیما نیز با تهیه کنندگان سر و کار دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، خود سازمانها، شبکههای تلویزیونی یا شرکتهای تولید فیلم و سریال با بازیگران قرارداد میبندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قراردادها لحاظ میشود. ازجمله مواردی که لحاظ میشود این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب میشود و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار میگیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتارهای آن بازیگر در شبکههای اجتماعی نیز کنترل میشود و دیگر یک بازیگر نمیتواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند.