printlogo


سرمایه‌گذاران از مزایای مناطق ویژه اقتصادی بوشهر استفاده کنند

معاون صادرات و ترانزیت حوزه گمرکات استان بوشهر گفت: مزایا و تسهیلات بسیار خوبی در مناطق ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است که باید صاحبان کالا و سرمایه گذاران از مزایای تعلق گرفته به این مناطق بهره کافی را ببرند.
بهروز قره‌بیگی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت:مناطق  ویژه در راستای کمک به تولید و رونق اشتغال و توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی ایجاد شده‌اند.
وی، هدف اصلی ایجاد مناطق  ویژه  اقتصادی را تجارت دانست وافزود: هم اکنون سه منطقه ویژه اقتصادی شامل منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر و انرژی پارس  در استان وجود دارد که گمرک در حال ارائه خدمت در این مناطق  هستند.
معاون صادرات و ترانزیت حوزه گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد:هم‌اکنون ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات از مناطق ویژه استان به خصوص منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر وجود دارد که  بنگاه‌های اقتصادی مستقر در این مناطق می‌توانند از خدمات گمرکی آن استفاده لازم را ببرند.
قره‌بیگی بیان کرد: گمرک در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین پیروی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی همواره رونق تولید و تقویت صادرات را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.
 مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز گفت: هم اکنون 170  شرکت خدماتی و تولیدی ثبت شده در این منطقه فعالیت دارند که زمینه اشتغال یک‌هزار نفر را فراهم کرده‌‌اند.
حسین نامور با بیان این نکته که تعامل میان گمرک و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی یک اصل مهم برای تسریع امور و در نهایت رضایتمندی سرمایه گذاران و مراجعان منطقه به شمار می‌رود از همکاری و تعامل مناسب و خوب سرپرست پیشین گمرک این منطقه تقدیر و تشکر کرد.
در این مراسم ضمن معرفی امرالله دهقانی به عنوان سرپرست جدید گمرک این منطقه از خدمات محمدرضا بستانی سرپرست پیشین گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر قدردانی شد.