مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارشنبه شب در خانه معلم شب یک همه آنچه را که باید می گفت ، گفت . پرده ها را کنار زد و به سوالات و ابهامات بوحود آمده این چند ماه توسط منتقدانش در فضای مجازی پاسخ گفت . او از پشت پرده برخی از اتفاقات در حوزه مدیریتش با شفافیت تمام سخن گفت تا چیزی در پس پشت پرده ها باقی نمانده باشد . او با معاونین خود روبروی اصحاب رسانه و چند تشکل فرهنگی نشست و پیرامون حواشی مطرح شده به ارائه توضیحاتی پرداخت، مواردی مثل دریافت 2 اضافه کار، تدریس با کد فرد دیگری در دانشگاه علمی کاربردی، واگذاری تکمیل پروژه مدرسه جابرین حیان به شرکت پلیمر و سفر به آلمان با هزینه این شرکت، شفاف سازی هزینه ساخت خانه معلم شماره 2، ابهاماتی پیرامون بسته حمایتی مدارس غیردولتی و تغییر مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی.
او آن شب ، شب شفافی را برای اصحاب رسانه ها رقم زد . شبی برای الگو برداری سایر مدیران . مدیرانی که موظف به پاسخگویی به ابهامات و پرسش هایی اند که صواب یا ناصواب در میان افکار عمومی مطرح است .
آنچه در پی می آید ماحصل آن نشست سه ساعته مدیر کل آموزش و پرورش استان است که با هم می خوانیم:
در میان استان های نیمه پایین هستیم، اما حرکت رو به جلو داریم
................................
بنیاد مسکن استان بوشهر رتبه دوم پاسخگویی به شکایات را کسب کرد
مدیرروابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این اداره کل موفق به کسب رتبه دوم در پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق سامانه الکترونیکی مردم و دولت (سامد) در استان شد.
عبدالکریم شیخی شتان در جمع خبرنگاران افزود: از دلایل تشکیل سامانه الکترونیکی مردم و دولت (سامد)
حرکت در راستای بهبود روند اجرایی دولت بدون نیاز به حضور افراد است که مردم می توانند از هر جای کشور با این سامانه تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند.
وی اظهار داشت: هدف از سامانه الکترونیکی مردم و دولت کاهش مراجعه های حضوری است و افراد می توانند در صورت مشاهده هر نقضی در مسائل اداری و یا داشتن شکایت با شماره 111 تماس بگیرند.
شیخی شتان گفت: رشد و پیشرفت در دنیا با کاهش مراجعه های حضوری محقق می شود و تلاش می شود با ایجاد سامانه سامد و ثبت کد ملی و شماره تلفن افراد به افرادی که شکایتی دارند کمک شود.
وی افزود: تلاش می شود درقالب سامانه سامد روند اجرای امور اصلاح و افراد در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ مانعی مشکلات خود را طرح کنند.
شیخی شتان با تاکید بر ارائه خدمات صادقانه و مطلوب به مردم گفت: نگاه ما این است اگر پاسخ مطالبه ای از مراجعه کنندگان منفی هم باشد باید توام با عزت و مهربانی رفتار شود و مردم می توانند از این سامانه مطالبات خود را مطرح و ما وظیفه داریم با تمام وجود در خدمت آنان باشیم.
وی اظهار داشت: ما باید با عملکرد درست به مردم اطمینان دهیم در خدمت آنان هستیم و نشاط و امید را در میان مردم افزایش دهیم.
شیخی شتان گفت: مدیران روابط عمومی در اصلاح فرایند سازمانی برای تصمیم سازی ارائه خدمات مطلوب به مطالبات مردمی رسالت مهمی دارند.
......................
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خبر داد:
مرکز کنترل دیسپاچینگ آماده مقابله با هرگونی بحران احتمالی در زمان بارندگی هاستمرکز کنترل دیسپاچینگ آماده مقابله با هرگونی بحران احتمالی در زمان بارندگی هاست
به گزارش « پیام عسلویه » به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر، نادرتمیمی درگفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با توجه به نقش محوری مرکز کنترل دیسپاچینگ در حفظ و پایداری شبکه توزیع، در نشست های تخصصی با موضوع مدیریت بحران در هنگام بارندگی تصمیم های خوب کارشناسی اتخاذ شده است.
وی افزود: در این جلسه هماهنگی که با هدف مقابله با بحران های احتمالی و شرایط خاص اقلیمی، در محل دیسپاچینگ شرکت برگزار شد نظارت و کنترل پارامترهای مورد نیاز خطوط و تاسیسات توزیع، ترانسفورماتورها و ثبت موارد فوق بصورت مکانیزه برای مقابله با هر گونه خاموشی در شرایط نامساعد جوی مورد تاکید قرار گرفت.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقش مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان در دریافت اطلاعات پست ها و عملکرد رله های حفاظتی فیدرهای فشار متوسط از دیسپاچینگ توزیع، تصمیم لازم برای عادی سازی وضعیت جهت وصل کلید فیدر خروجی ترانسفورماتور در زمان قطع بی برنامه برق در زمان بارندگی ها اتخاذ می شود .
تمیمی ادامه داد: این شرایط سبب می شود که در صورت شرایط نامساعد جوی که با قطع برق می تواند همراه شود، در کمترین زمان ممکن اقدام به عیب یابی شبکه در کنار رفع خرابی ها و برق دار کردن مشترکین انجام شود.
وی یاداور شد: گروه های عملیاتی مدیریت های برق شهرستان ها و سایر واحدهای مرتبط در شرکت توزیع برق استان به منظور آماده سازی جهت مقابله با بحران در زمان بارش ها سازماندهی شده است.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: نظارت بر مقاوم سازی تمرکز زدایی انبارها، ساختمان ها و تاسیسات در شبکه های توزیع بمنظور کاهش خدمات وارده در کنار برنامه ریزی و مطالعه در رابطه با پیش بینی ریسک خطر بهنگام ساختن آنها بمنظور دستیابی به بالاترین وضعیت آمادگی مقابله با رویدادهای احتمالی برای شبکه نیز انجام شده است.
........................