شماره خبر : 1004
منتشر شده در مورخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 2:33
شیشه عمر «فراز» در دست «فرهاد»/ پرسپولیس این بار فرار می‌کند؟

هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

شیشه عمر «فراز» در دست «فرهاد»/ پرسپولیس این بار فرار می‌کند؟

هفته بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که دیدار سایپا و استقلال از اهمیت خاصی برای تیم قعرنشین لیگ برخودار است و پرسپولیس و سپاهان هم به تعقیب و گریز ادامه می‌دهند.

به گزارش پیام عسلویه، مهر نوشت: در اولین روز از هفته بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر کشور، امروز ۵ دیدار برگزار می‌شود که به ترتیب سایپا از استقلال میزبانی می‌کند، گل گهر در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود، سپاهان میزبان صنعت نفت است، پرسپولیس از آلومینیوم پذیرایی می‌کند و فولاد در اهواز به مصاف ماشین سازی می‌رود.

سایپا و استقلال
جذاب ترین قسمت این دیدار، رویارویی فراز کمالوند با تیمی است که تا چندی پیش در کادر فنی آن مشغول بود و حالا بسیاری از استقلالی‌ها منتظرند تا تیم شان امروز مقابل تیم فراز به پیروزی برسد. به خصوص که این دیدار برای آبی پوشان از یک حیث دیگر هم انتقامی است؛ چون آبی پوشان در نیم فصل نخست هم با نتیجه یک بر صفر مقابل این تیم شکست خورده بودند.

فراز کمالوند امروز باید در حالی برابر فرهاد مجیدی و تیمش قرار گیرد که به شدت خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند و به امتیازات این بازی نیاز مبرم دارد.

امروز شیشه عمر سایپا و کمالوند در دست استقلال و فرهاد مجیدی است، اما آبی پوشان هم که حالا فاصله شان با صدر جدول کمتر شده، انگیزه‌های شان برای پیروزی در این بازی انتقامی افزایش یافته و امتیاز گرفتن از استقلالِ آماده و با انگیزه برای سایپا حداقل روی کاغذ بسیار دشوار است.

آبی پوشان به تازگی میلیچ را هم از دست داده‌اند و با توجه به محرومیت محمد نادری، احتمال اینکه امروز متین کریم زاده از ابتدا در ترکیب این تیم قرار بگیرد وجود دارد.

تراکتور - گل گهر
گل گهر که در رده چهارم جدول قرار دارد، آخرین شانس‌های خود را برای کسب سهمیه آسیا به بوته آزمایش می‌گذارد. قلعه نویی و تیمش اگر امروز در تبریز پیروز شوند، نه تنها دست به کاری بزرگ زده‌اند، بلکه همچنان کورسوی امیدی به کسب سهمیه آسیا هم خواهند داشت. اما آنها حتی در صورت پیروزی در بازی امروز باز هم از رده چهارم بالاتر نخواهند رفت و این در حالی است که شکست این تیم ممکن است حتی به چهار پله سقوط هم منجر شود.

شاگردان فیروز کریمی که هفته گذشته مقابل استقلال پذیرای شکست شدند، این هفته باید از تیم امیر قلعه نویی پذیرایی کنند. تیمی که می‌توان با توجه به سبقه کمش در لیگ برتر، نتایجش را شگفتی این فصل از مسابقات لیگ برتر دانست. بهترین گلزن تراکتور در این فصل محمد عباس زاده است که ۱۰ بار موفق به گلزنی در این فصل شده است و بهترین گلزن گل گهر نیز گادوین منشا است یک گل بیشتر از عباس زاده به ثمر رسانده است.

سپاهان - صنعت نفت
رقابت سپاهان با پرسپولیس کاملاً شانه به شانه است. شاگردان نوید کیا که بهترین خط حمله و بهترین گلزن مسابقات را هم در اختیار دارند، ۲ امتیاز از سرخ پوشان عقب هستند و بسیار امیدوارند امشب آنها در خانه مقابل آلومینیوم امتیاز از دست بدهند و خودشان در خانه مقابل صنعت نفت پیروز شوند تا این امتیازات عقب افتاده جبران شود.

سپاهان امشب میزبان تیمی است که نه در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته و نه خارج از خانه و این آمار شاید سپاهانی‌ها را برای کسب امتیازات کامل این بازی قدری امیدوار نماید. صنعت نفت کلاً در دیدارهای خارج از خانه ۲ بار پیروز شده و در نیم فصل دوم نیز ۲ پیروزی به دست آورده که هر دو خانگی بوده است. بهترین و گلزن ترین بازیکن این تیم طالب ریکانی با ۸ گل و پس از او رضا خالقی فر با ۴ گل است.

پرسپولیس - آلومینیوم
تنها شکست این فصل تیم پرسپولیس در نیم فصل اول مقابل همین تیم آلومینیوم ثبت شده است. تیمی که در آن زمان هدایت آن بر عهده رسول خطیبی بود و امروز علیرضا منصوریان که در کار مربیگری گربه سیاه پرسپولیس است، هدایتش را برعهده دارد.

گل محمدی در صورتی که امشب مقابل آلومینیوم پیروز شود، نه تنها صدرنشینی‌اش برای هفته بعد نیز مسجل می‌شود، بلکه گام بلندی به سوی قهرمانی در این فصل بر می‌دارد. لذا این بازی و امتیازاتش برای وی بسیار مهم است.

علیرضا منصوریان هم که با تیمش تا هفته گذشته در رده چهارم قرار داشت، بی تمایل نیست تا با دست زدن به شگفتی مقابل سرخ پوشان، بار دیگر این رده را در جدول به تیم خودش اختصاص دهد.

خطرناک‌ترین بازیکن تیم آلومینیوم حامد پاکدل با ۱۰ گل زده و گلزن ترین بازیکن پرسپولیس نیز احمد نورالهی با ۷ گل زده است.

فولاد - ماشین سازی
این بازی را شاید بتوان آخرین شانس ماشین سازی برای زنده نگه داشتن امیدهای بقا در لیگ برتر دانست. ماشین سازان در صورتی که در این بازی امتیاز از دست بدهند، تقریباً سقوط شان به لیگ یک حتی روی کاغذ نیز قطعی خواهد شد و لذا ممکن است شاگردان علیرضا اکبرپور درست مثل هفته گذشته دست به یک بازی انتحاری زده و نتیجه آن را هم بگیرند.

ماشین سازی ضعیف‌ترین خط حمله و بعد از سایپا دومین خط حمله ضعیف لیگ برتر را دارد و فولاد پس از پرسپولیس و استقلال، سومین خط دفاعی قوی لیگ را در اختیار دارد. فولاد بعد از آلومینیوم پر مساوی ترین تیم لیگ برتر هم به حساب می‌آید. شاگردان نکونام در پایان بازی‌های امشب در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن می‌توانند تا رده چهارم هم صعود کنند و شاید این باعث افزایش انگیزه‌های آنها شود.

برنامه بازی‌های روز اول هفته بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر و داوران آن به شرح زیر است؛

شنبه ۱۹ تیر؛

سایپا - استقلال
داوران: مرتضی منصوریان-یعقوب سخندان-جعفر مهاجر-ناصر جنگی ناظر: فریدون اصفهانیان

تراکتور تبریز - گل گهر سیرجان
داوران: رضا کرمانشاهی-حسن یوسفی-محسن بابایی-محمد حسین ترابیان ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان
داوران: سیدرضا مهدوی-احد سلطانی-محمد صالح عرب آبادی-فرهاد امینی ناظر: حاتم بک پور

پرسپولیس- آلومینیوم اراک
داوران: امیر عرب براقی-مهدی عالیقدر-امیر محمد داود زاده-مهدی اجاقی ناظر: رضا سخندان

فولاد خوزستان - ماشین سازی تبریز
داوران: امیر ایار-علی اکبر عظیم پور-هیوا بهمنی-فرزاد منصوری ناظر: محسن قهرمانی

برچسب ها : استقلال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال