شماره خبر : 1019
منتشر شده در مورخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۰
ساعت : 9:40
نخعی: تعامل خوبی برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته است

نخعی: تعامل خوبی برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین همه قوا و دستگاه ها برای مدیریت خاموشی ها شکل گرفته و ان شاءالله بتوانیم در سایه این همدلی از شرایط اضطراری به وجود آمده عبور کنیم.

به گزارش پیام عسلویه، ایسنا نوشت: مصطفی نخعی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تامین برق و اقداماتی که کمیسیون انرژی در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: همان طوری که از قبل نیز اطلاع رسانی شد، با توجه به قطعی های برق و به دنبال آن مشکلات و نارضایتی هایی که در سطح جامعه به وجود آمد، کمیسیون انرژی این موضوع را در اولویت قرار داد و در این راستا در روز چهارشنبه جلسه ای فوق العاده با حضور وزیر و معاونان وزیر نیرو تشکیل شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس جلساتی که برگزار شد مقرر گردید تا یکسری اقدامات در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت دنبال شود. اقدامات میان مدت و بلند مدت، - از قبل نیز این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار داشت و جلساتی در این زمینه برگزار کردیم- بیشتر شامل افزایش ظرفیت تولید، ایجاد ظرفیت های مناسب، سیاست های قیمتی و موارد مختلفی است که کمیسیون مدنظر داشته و در آینده نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: اما در حوزه اقدامات کوتاه مدت نیز تدابیری اتخاذ شده تا بتوانیم از وضعیتی که با آن مواجه هستیم عبور کنیم. اولا قرار بر این شده کمیته مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون انرژی و کمیسیون های مرتبط تشکیل شود و این کمیته هم نقش نظارت داشته و هم به دولت کمک کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در ادامه تاکید کرد: در بحث اطلاع رسانی نیز ضعف های زیادی اکنون وجود دارد و یکی از گله مندی های مردم در بحث اطلاع رسانی نامناسب است. متاسفانه در برخی از موارد قطعی ها تناسبی با برنامه های اعلامی نداشته است، مقرر شده تا وزارت نیرو اطلاع رسانی دقیق تری را دنبال کند و صدا و سیما نیز کمک کند. حتی ما پیشنهاد داشتیم که صدا و سیما به طور لحظه ای آخرین وضعیت تولید و مصرف را به مردم اطلاع رسانی کند تا مردم کاملا در جریان شرایط قرار بگیرند.

این عضو شورای عالی انرژی افزود: از همه دستگاه ها مثلا وزارت نفت و دستگاه های دیگر که امکان تولید برق دارند، خواسته شد همه ظرفیت خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهند، از سوی دیگر کمیسیون انرژی تاکید دارد هرچه سریع تر نیروگاه هایی که در دست تعمیر هستند وارد مدار شوند. استفاده حداکثری از ژنراتورهای برق از دیگر مواردی است که باید با جدیت دنبال شود. برخی از مراکز نظیر بیمارستان ها و صنایع مختلف ژنراتورهایی دارند که باید بخشی از برق خود را با استفاده از آن تامین کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: تعطیلی نوبه ای برخی از استان های گرمسیر نظیر خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان که دمای هوا در آن بالا هست از دیگر مواردی است که باید دنبال شود. از سوی دیگر اورهال برخی از صنایع بزرگ باید از سوی وزارت صمت به صورت نوبه ای در این ایام که با پیک مصرف مواجه هستیم، دنبال شود.

نخعی در پایان با بیان اینکه در هر جایی که ظرفیت واردات برق مقدور است باید از آن امکان استفاده شود، تصریح کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین همه قوا و نیروهای مختلف و همه دستگاه ها شکل گرفته و ان شاءالله بتوانیم در سایه این همدلی از این شرایط اضطراری به وجود آمده عبور کنیم و مردم با کمترین مشکلات مواجه شوند.

برچسب ها : قطع برق کمیسیون انرژی مجلس یازذهم وزارت نیرو