شنا در تاسیسات آبی استان بوشهر ممنوع شد

شنا در تاسیسات آبی استان بوشهر ممنوع شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: باتوجه به خطر غرق شدگی بویژه در کانال‌های آبیاری و زهکشی، شهروندان از شنا کردن در تاسیسات آبی این استان، خودداری کنند.

عبدالطیف عباسی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازه‌های کنترل و هدایت آب اعم از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، سدها، بندها از نظر عمق، شدت جریان و نوع طراحی به منظور آبرسانی ساخته شده‌اند و به هیچ وجه مناسب شنا کردن نیستند و خطر غرق شدن در آنها وجود دارد.
وی اظهار کرد: تاسیسات و محل های یاد شده دارای حریم قانونی هستند، برهمین اساس ورود و شنا در آنها ممنوع است.
عباسی نژاد اضافه کرد: هرسال با شروع فصل گرما برخی از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر این شرکت، مبادرت به شنا در دریاچه سد رئیسعلی دلواری، کانال های آبیاری و زهکشی و بندهای انحرافی می‌کنند که این سهل انگاری باعث بروز خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری می‌شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرعت آب سدها و آب رها شده در مجاری آبی و رودخانه ها با سرعت آب راکد و آب استخر متفاوت است؛ همچنین گردش آب در کانال‌های آبیاری و دریچه ها نیز باعث می شود شناگر به سمت پائین کشانده و موجب بروز اتفاق‌های ناگواری شود.
معاون حفاظت و بهره بردرای آب منطقه ای بوشهر گفت: شهروندان، ساکنان همجوار تاسیسات آبی و مسافران به علائم هشدار دهنده و تذکر صادر شده توجه کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از رعایت نکردن نکات مطرح شده، در هیچ یک از مناطق این استان نباشیم.
وی گفت: این شرکت به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ ناشی از بی‌توجهی افراد، اقدام به نصب تابلوها و بنرهای هشدار دهنده در اطراف سد و تاسیسات آبی، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، درج آگهی در مطبوعات ملی و محلی و اطلاع رسانی از راه وب سایت های خبری و فضای مجازی کرده است.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز