قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد

امام جمعه دیر

قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد

امام جمعه دیر گفت: اگر زمین‌های کشاورزی سند دار شوند که کسی نتواند تغییر کاربری دهد مسئله مهمی است و از طرفی مشکلات گرفتن تسهیلات بانکی کمتر می‌شود.


خطیب جمعه دیر با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی، گفت: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در نظام اسلامی مسئولیت سنگینی دارند اما وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه اش وظیفه سنگین‌تری دارند چون مسئله استقلال کشور و امنیت غذایی مردم و خودکفایی به این وزارتخانه وابسته است.
وی افزود: امروز فقط بحث نان و غذا نیست بلکه بحث سیاسی هم هست و اگر جامعه‌ای از نظر غذایی و امنیت غذایی مشکل داشت از نظر سیاسی هم باید در مقابل دیگران کرنش کند.
حسینی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه استراتژیک است، یادآور شد: کشاورزی باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد و اگر کشاورزی را احیا کنیم هم مسئله اشتغال حل می‌شود و هم عوارض گوناگون بیکاری از بین می‌رود.
وی با تاکید بر داشتن روحیه جهادی در بحث کشاورزی، عنوان کرد: در دولت سیزدهم کارهای خوبی از سال گذشته شروع شده که یکی از اقدامات بحث سند دار کردن زمین‌های کشاورزی است.
امام جمعه دیر افزود: اگر زمین‌های کشاورزی سند دار شوند که کسی نتواند تغییر کاربری دهد مسئله مهمی است و از طرفی مشکلات گرفتن تسهیلات بانکی کمتر می‌شود.
وی یکی دیگر از کارهای در حال انجام را دقیق شدن آمار و اطلاعات کشاورزی دانست و گفت: مهم‌تر اینکه کشاورزی قراردادی که دولت خریدار محصولات است و در آن کشاورز دغدغه ماندن محصول روی دستش ندارد که این کار شروع شده و امیدواریم ادامه پیدا کند.
قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد
امام جمعه دیر تاکید کرد: قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان باشد و کسی که به آنجا مراجعه می‌کند احساس امنیت کند.
وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: این سازمان از نهادهای زیرمجموعه رهبر معظم انقلاب است و یک دستگاه دولتی نیست که برخی بعضی وقت‌ها درخواست انحلال آن را مطرح می‌کنند؛ اگرچه ضعف‌هایی وجود دارد و ممکن است انتقاداتی باشد اما اظهارنظرها هم باید حساب شده باشد.
حسینی با اشاره به ناچیز بودن بودجه سازمان تبلیغات در استان و شهرستان، افزود: بعضی فکر می‌کنند که بودجه‌های کلانی در اختیار دستگاه‌های فرهنگی است که این طور نیست.
وی با تبریک روز اصناف، تاکید کرد: نقش اصناف در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تا امروز بویژه در دوران کرونا پررنگ بوده است.
حسینی با بیان اینکه بازاریان ما همواره حامی نظام اسلامی بوده و هستند، افزود: اخیراً بازاریان و کسبه اعتراضاتی در بحث مالیات داشتند که البته مالیات یک مسئولیت اجتماعی است منتها باید بر اساس شناخت و عادلانه دریافت شود.
وی با اشاره به تلاش دشمنان و ضدانقلاب برای سو استفاده از گلایه‌های بازاریان، گفت: بازاریان همچون گذشته با هوشیاری و دلسوزی به این فراخوان‌ها بی اعتنایی کنند البته مسئولان کشور هم درد دل‌ها و گلایه‌های بازاریان را بشنوند و ترتیب اثر دهند.
تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو
خطیب جمعه دیر عنوان کرد: سیاست راهبردی کشور ما تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو بویژه همسایگان است که در این دولت تجدید روابط می‌شود.
وی یادآور شد: در سفر اخیر رؤسای جمهور ونزوئلا و ترکمنستان به ایران اسلامی تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی امضا شد که دستاوردهای بزرگی است.
حسینی با اشاره به استقبال از وزیر خارجه ایران در نمازجمعه اهل سنت حیدرآباد هندوستان، عنوان کرد: با وجود تبلیغات دشمنان که ایران را منزوی می‌دانند، مسلمانان عاشق ایران اسلامی هستند و کشور ما همچنان محبوب ملت‌های مسلمان و شیعه و سنی است.
وی با اشاره به تهدید اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، تاکید کرد: این غلط‌ها به شما نیامده است و یاوه گویی می‌کنید و مرگ حتمی شما در پیش است.
امام جمعه دیر افزود: البته اینها از فشارها از ناحیه ملت فلسطین بویژه در سرزمین‌های اشغالی عصبانی هستند که از روی عصبانیت حرف‌هایی می‌زنند البته نباید از دشمن غافل شد که اخیراً اراذل و اوباش را در ایران بکار گرفته اند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز