شماره خبر : 1098
منتشر شده در مورخ : ۲۱ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 15:15
نمایشگاه اوراسیا و فرصت‌ ناب توسعه‌ و تعامل باکشورهای حوزه قفقاز و روسیه

نمایشگاه اوراسیا و فرصت‌ ناب توسعه‌ و تعامل باکشورهای حوزه قفقاز و روسیه

عبدالمجید کمالی مدیر روابط عمومى شرکت مخازن سبز پتروشیمى عسلویه

دومین دوره نمایشگاه اوراسیا با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی برگزار شد.
این نمایشگاه که ۱۳ تا ۱۶ آذرماه و با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و برخی کشورهای عضو شانگهای و شورای همکاری خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت‌های ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی در این نمایشگاه غرفه داشتند و در حاشیه نمایشگاه همایش‌های تخصصی نیز در خصوص موضوعات تجاری و زیرساختی از جمله حمل و نقل، مسائل پولی و بانکی، گمرکی، موافقت‌نامه‌های تجاری، همکاری‌های علمی، گردشگری و دانش بنیان برگزار شد. برخی از شرکت‌های بزرگ کشورمان از جمله شرکت‌ شستان با تمام شرکت‌های زیرمجموعه اش در نمایشگاه حضور فعالی داشتند.

برگزاری این نمایشگاه برای دومین بار به ابتکار ایران و با هدف افزایش تجارت‌ با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صورت گرفت.

علاوه بر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، مدیران و کارشناسانی از دیگر کشورها نیز در نمایشگاه حضور یافتند که مؤید اهمیت نمایشگاه اوراسیای تهران است.


این نمایشگاه فرصتی بی بدیل برای توسعه صادرات به‌ کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است؛ کشورهایی که‌ صادرات کشورمان به آنها در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است گرچه هنوز کافی نیست و پتانسیل بیشتری برای این امر وجود دارد.

برگزاری باشکوه این نمایشگاه و حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های مختلف خارجی می‌تواند خط بطلانی برای آرزوی خام غرب و دشمنان که در پی انزوای ایران از لحاظ اقتصادی هستند، باشد. فرصت ناب دیگری که چنین نمایشگاه‌هایی در اختیار کشورمان قرار می‌دهد حذف دلار و یورو از مبادلات تجاری و اقتصادی است‌ که در این زمینه نیز رایزنی‌ها و میزگردهای تخصصی برگزار شد.

این نمایشگاه که جدیدترین دستاوردهای کشورمان را بازتاب داد در راستای سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بویژه رشد تولید که رهبری همواره بر آن تاکید داشته‌اند، است. حضور و فعالیت ده‌ها شرکت‌ بزرگ داخلی می‌تواند منجر به جذب‌ مشتریان جدید و در نهایت رشد خواهد شد.

طبق ارزیابی نگارنده، نمایشگاه اوراسیا تهران با ارائه محصولات و خدمات بسیار و سطح کیفی بالا به جایگاه ارزنده‌ای دست یافته و حضور شرکت‌کنندگان بین الملل و تبادلات و تفاهمات اقتصادی منعقد شده مؤید این موضوع است. گفتنی است در نمایشگاه امسال‌ علیرغم تخریم‌های غرب بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده شد.
یکی از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور فعال و پرباری داشت شرکت مخازن سبز پتروشیمی از زیرمجموعه‌های هلدینگ شستان است که با مدیریت جوان نخبه خود مهندس باتمانی به خوبی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و با حضور در این نمایشگاه به رایزنی با مسئولان کشوری و نمایندگان شرکت‌های مختلف پرداخت.
 

برچسب ها : عبدالمجید کمالی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه نمایشگاه اوراسیا