شماره خبر : 1103
منتشر شده در مورخ : ۱۲ دی ۱۴۰۲
ساعت : 21:7
خیز پتروشیمی بوشهر برای تحقق اهداف زیست محیطی در استان

خیز پتروشیمی بوشهر برای تحقق اهداف زیست محیطی در استان

پیام عسلویه| اکرم اسعدی: پتروشیمی بوشهر با امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برای تحقق اهداف زیست محیطی در بوشهر از جمله طرح«خانه های محیط زیست استان» خیز برداشت. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در آیین امضای این تفاهم نامه که روز سه شنبه در محل سایت فاز ٢ این شرکت به امضای طرفین رسید، هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه را تعامل بیش از پیش این شرکت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای مسئولیت های اجتماعی محیط زیستی اعلام کرد.
دکتر «حاتمی» با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی بوشهر با رویکرد توسعه پایدار، در زمینه کاهش آلودگی هوا اقدامات مؤثری انجام داده که البته هزینه هایی هم برای این شرکت داشته است، گفت: یکی از اهداف امضای این تفاهم نامه، توسعه و راه اندازی خانه های محیط زیست استان است.
به گفته این مدیر ارشد صنعتی، حمایت نرم افزاری و سخت افزاری در خانه های محیط زیست استان، استفاده از ظرفیت های طرفین در جهت آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در خانه های محیط زیستی و برگزاری دوره های آموزشی و نیز تولید انیمیشن و فیلم های مرتبط با خانه های محیط زیست، از جمله محورهای همکاری شرکت پتروشیمی بوشهر و اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
دکتر «حاتمی» تأکید کرد: اجرا و تعالی استانداردهای زیست محیطی و دستیابی به آنها و حتی فراتر از آن، از اولویت های اصلی شرکت پتروشیمی بوشهر است که به همین منظور، از جمله اقدامات عینی، تأثیرگذار و مستمر که این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی آن را دنبال می کند، مباحث زیست محیطی است. او خاطرنشان کرد: انجام پروژه های فنی در تولید، تکمیل و راه اندازی واحد TGTU در سایت شیرین سازی یکی از این موارد است که با این اقدام، منبع انتشار دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن، در محدوده استاندارد سازمان محیط زیست قرار گرفته است و با توجه به کاهش چشمگیر خروجی آلاینده ها، برای نخستین۹ مرتبه در پارس جنوبی، شرکت پتروشیمی بوشهر به استاندارد در خروجی واحد بازیافت گوگرد دست یافت که موفقیتی بزرگ در حوزه کاهش آلودگی ها از این نوع منابع است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این آیین با اشاره به اهمیت حفاظت محیط زیست در آیات و روایات، هدف از تشکیل خانه های محیط زیست را مردمی کردن حفاظت از محیط زیست اعلام کرد.
«مرادزاده» افزود: این خانه ها قرار است در روستاها و مکان هایی که امکان دسترسی به اداره های حفاظت محیط زیست وجود ندارد، تشکیل شود و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.
به گفته او استان بوشهر ظرفیت تشکیل ٦٠ خانه محیط زیست را دارد.
 

برچسب ها : پتروشیمی بوشهر پیام عسلویه دکتر جواد حاتمی محیط زیست