خبر

خبر

بیش از 359 میلیارد ریال کالای قاچاق در کنگان بوشهر کشف شد
ایرنا - فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دو محموله کالای قاچاف به ارزش 359 میلیارد و 527 میلیون ریال از دو فروند شناور درشهرستان کنگان این استان کشف و ضبط شد.
سرتیپ دوم قلندر لشکری افزود: دریابانان این فرماندهی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر بارگیری کالای قاچاق در دو فروند موتورلنج باری از بندر ابوظبی در امارات متحده عربی و ورود به آبهای استان بوشهر محموله این شناورها را مورد بازرسی قرار دادند.
وی اظهارکرد: در این شناورها علاوه بر محموله کالاهای ممنوعه، چهار میلیون نخ سیگار با مارک 'الگانس' نیز در این شناورها کشف و ضبط شد.
لشکری، بدون اشاره به اقلام ممنوعه کشف شده در این شناورها گفت: در این ارتباط پنج نفر متهم دستگیر شدند.
 
ساختارشعبه های تعزیرات شهرستان متناسب با مسئولیت های آن نیست
فرماندار شهرستان دشتی گفت: اداره تعزیرات حکومتی یکی از نهادهای مهم نظارتی برای تظیم و ثبات بازار است که در این شهرستان تشکیلات و چارت سازمانی و شعب آن متناسب با شرح وظایف و مسئولیت های این اداره نیست.
غلامرضا مهرجو افزود :  شعبه های تعزیرات حکومتی شهرستان باید با عوامل تهدید کننده سلامت مردم جدی تر برخورد کنند.
مهرجو افزود: امسال مسئولیت اداره تعزیرات حکومتی برای اجرای بهتر و موفقتر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی بسیار سنگین تر از گذشته است.
مهرجو اضافه کرد: اداره تعزیرات در صورتی که بموقع و با جدیت با متخلفان و تهدید کنندگان اقتصاد داخلی و قاچاق کالا برخورد کند، باعث سالم سازی فضای اقتصادی، تنظیم بازار و توسعه و گسترش اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
 
۸میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تنگستان پرداخت شد
مدیر کمیته امداد شهرستان تنگستان از پرداخت هشت میلیارد ۴۳۰ میلیون ریال وام اشتغالزایی به ۵۰ نفر از مددجویان این شهرستان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
علی حیدری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کمیته امداد در راستای حل مشکلات خانواده‌های مورد حمایت پرداخت وام کارگشایی است، اظهار کرد: این تسهیلات هر سال با هدف کمک به حل مشکل معیشت مددجویان و فراهم آوردن زمینه خودکفایی و اشتغالزایی آنها فراهم  می شود.
وی در ادامه افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۵ بالغ بر هشت میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از منابع بانکی در بخش های کشاورزی و دامداری به ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.


۵۰۰ مبلغه حوزوی و دانشگاهی در استان
 دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان و مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اعزام ۵۰۰ مبلغه حوزوی و دانشگاهی بوشهری خبر داد.
خدیجه گرشاسبی اظهار داشت: در ایام ماه رمضان تعداد ۵۰۰ نفر از مبلغات حوزوی و سنتی دانشگاهی به مجالس و مساجد استان بوشهر اعزام شدند.
مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: جلسات بانوان در استان با قرائت و ختم قرآن، احکام و سخنرانی در رابطه با سبک زندگی ائمه اطهار (علیهما السلام) به‌ویژه امیرالمومنین برگزار می‌ شوند.
دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان تصریح کرد: بانوان در ماه رمضان و به‌ویژه در لیالی قدر برنامه های احیاء و بیان شأن و منزلت آن ایام را برگزار کردند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز