صعود کارمند زن دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به قله تاسک فارس

صعود کارمند زن دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به قله تاسک فارس

کارمند زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به قله ٣٠٢۵ متری تاسک در استان فارس صعود کرد.
نازنین نعمتی‌زاده با بیان اینکه کوهنوردی یکی از ورزش‌هایی است که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: «در این ورزش هیجان و آرامش را می توان توامان تجربه کرد.»
نعمتی‌زاده کوهنوردی را یکی از سالم‌ترین تفریحات معرفی و اظهار کرد: «کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی است که می تواند به صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی انجام شود و به همین دلیل علاوه بر ارتقای آمادگی جسمانی در حفظ سلامتی و نشاط روحی و روانی بسیار موثر است.»
وی کوهنوردی را یکی از مفرح ترین ورزش ها دانسته و خاطرنشان کرد: «بر اساس گفته سر ادموند هیلاری (کوهنورد و ماجراجوی نیوزلندی) کوهنوردی یک روش زندگی است. کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، ورزش ما نیست، باور ماست، زندگی ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است.»
نعمتی‌زاده یادآور شد که این صعود یکروزه و در شرایط آب و هوایی نسبتاً پایدار انجام شد.
به گزارش آنا، کوه تاسک در استان فارس و ممسنی واقع شده که نام آن از چشمه‌ای در این منطقه گرفته شده است. خط راس تاسک شامل ۷ قله است که ۶ قله اول آن قله های کاذب بوده و ارتفاع این قله ۳۰۲۵ متر بوده که طبق اندازه گیری با جی پی اس، مقدار ۳۰۱۰ متر ثبت شده است.
این قله بسیار بادگیر است (کوه به صورت شرقی-غربی واقع شده است و تقریباً به صورت جدا افتاده از سایر ارتفاعات در میان اراضی هموار واقع شده است. در مسیر صعود قله این کوه چشمه ندارد و از نظر پوشش گیاهی تنک بوده و فصل مناسب برای صعود آن پاییز و زمستان است.
در مورد پوشش گیاهی و پرندگان منطقه باید گفت که پوشش غالب گیاهی درختان ارژن و کیالک است و در اراضی هموار اطراف منطقه دارکوب باغی وجود دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز