اخبار

اخبار

پست جدید یک مدیر نجومی
 شواهد گویای آن است که اسماعیل لله گانی زمانی که مدیرعامل بانک صادرات بوده ماهانه 57 میلیون تومان بابت مدیریت این بانک دریافت می کرده است؛ وی از جمله مدیرانی بود که در زمان افشای حقوق های نجومی با حکم وزیر اقتصاد عزل شد. درحالی لله گانی در پی رسوایی حقوق نجومی اش از مدیریت بانک صادرات کنار گذاشته شده ولی خبر رسیده که وی با حکمی جدید که اتفاقاً مورد تأیید بانک مرکزی هم است، مدیر موسسه اعتباری توسعه شده است. بانک مرکزی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم اعلام کرد که لله گانی مدیر پروژه ادغام موسسه اعتباری توسعه با موسسه وحدت شده است. بنابراین مدیریت لله گانی بعد از ادغام موسسه منوط به نظر هیات مدیره موسسه توسعه است.

صدام حسین زنده است و از تهران داعش را رهبری می کند
!
روزنامه دیلی استار در گزارشی نوشت: طبق اسناد رسمی، صدام حسین در سال 2006 در عراق اعدام شد و در تکریت عراق به خاک سپرده شد. این روزنامه در ادامه افزود: «اما اکنون خبرنگار مصری 56 ساله به نام "انیس الدقیدی" نظر دیگری داشته و ادعاهای شبهه انگیزی در این رابطه دارد. وی مدعی است که صدام حسین زنده می‌باشد و مخفی شده است. او در این سال‌ها دائما از کشوری به کشوری در حال فرار بوده، ولی اغلب اوقات در تهران به‌سر می‌برد و دولت ایران نیز برای اینکه او را زیر نظر داشته باشد، در تهران پناهش داده است.»[!]     به نوشته دیلی استار، این خبرنگار مصری همچنین مدعی شده است که صدام حسین شخصا داعش را هدایت می‌کند و اعضا و رهبران این گروهک تروریستی همگی تحت امر وی هستند. جام نیـوز، این خبر را منتشر کرد.

کارمند فروشگاهی در لندن رئیس‌جمهوری گامبیا شد
یحیی جامع، رئیس جمهور خودکامه گامبیا بعد از ۲۲ سال در انتخابات سراسری این کشور شکست خورد. برنده این انتخابات آداما بارو، یک تاجر ساده و مالک یک شرکت ساخت و ساز است.  او پیش از آنکه به گامبیا برگردد در فروشگاه لوازم خانگی آرگوس در لندن کار می‌کرد.  آقای بارو به نمایندگی از سوی ائتلافی از هفت حزب مخالف در انتخابات شرکت کرد و تنها به دلیل بازداشت تقریبا تمام رهبران مخالف دولت به رقیب اصلی رئیس جمهوری تبدیل شد.  آلیو مومار نجیه، رئیس ستاد برگزاری انتخابات گامبیا گفت که آقای جامع نتیجه انتخابات را پذیرفته است.  گامبیا از سال ۱۹۶۵ که به استقلال دست یافت هیچگاه شاهد روند آرام انتقال قدرت نبوده است. سایت خبری پرسش این خبر را منتشر کرد.

واکنش روحانی به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز شنبه «لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت. در این دیدار رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه داد کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف برجام کند گفت: ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام سایر اعضای 1+5 نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
 
افشای علت غیبت ۱۰ ساله خانم بازیگر
برنامه «دورهمی»، شامگاه جمعه میزبان مرجانه گلچین بازیگر تلویزیون بود.در ابتدای این گفت‌و‌گو، مرجانه گلچین پس از پرسش مهران مدیری که گفت قصد پیر شدن ندارید، کپی کارت ملی‌اش را به عنوان هدیه به او داد که مشخص شد متولد سال 1347 است. مرجانه گلچین درباره وقفه‌ ده ساله‌ای که در کار خود داشته است، گفت: «من آخرین کارم را سال 74 بازی کردم و سپس به مدت 10 سال حضور نداشتم. بعد با سریال «کلانتر» و «زیرزمین» به عرصه بازیگری بازگشتم.»او ادامه داد: «من در آن سال‎ها ازدواجی کردم که همسرم موافق بازیگری من نبود و من سعی کردم که با شرایط جدیدم کنار بیایم که نتوانستم و برایم خیلی سخت بود.»

عمان کشور نگهدارنده آب سنگین مازاد ایران است
حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با میزان کرد: آب سنگین یک کالای استراتژیک در حوزه هسته‌ای محسوب می‌شود که بازار مخصوص خود را دارد و فقط کشورهای خاصی مثل آمریکا و روسیه خریدار این کالا نیستند.وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به مانند سایر کشورهای جهان که در عرصه هسته‌ای فعال هستند آب سنگین خود را در بازار مخصوص به دستاوردهای هسته‌ای عرضه و به فروش می‌رسانند که این موضوع شامل حال آب سنگین نیز می‌شود. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عمان به عنوان کشور ثالث مسئولیت نگهداری آب سنگین مازاد ایران را طبق برجام برعهده دارد.
 
جنتی  چندین بار از مردم حلالیت طلبیده
عباسعلی کدخدای در گفتگویی با صداوسیما به تعدادی سؤالات حقوقی و سیاسی پاسخ داد. وی در پاسخ به این سئوال که شورای نگهبان تا به حال اشتباه کرده است گفت:« بله، خود من چند بار اعلام کردم اگر ما اشتباه و خطایی داریم از مردم عذرخواهی می کنیم و حاضریم اگر قابل جبران باشد جبران کنیم، دبیر محترم شورای نگهبان هم یکی دو نوبت حتی در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند و حلالیت طلبیدند و اظهار کردند اگر اشتباهی صورت گرفته عذرخواهی می کنند، به هر حال هر جمع انسانی نمی تواند اشتباه نداشته باشد.»

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز