اخبار

اخبار

ماجرای سوریه رفتن توکلی از دست احمدی‌نژاد
احمد توکلی در واکنش به حواشی حرف‌های روز گذشته‌اش در اصفهان در کانال تلگرامی‌اش نوشت: روز شنبه 20 آذر در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان ضمن پاسخ به پرسشی در باره آقای احمدی نژاد گفتم گر چه در دور اول انتخاب آقای احمدی نژاد در قبال آقای هاشمی از وی حمایت کردم، ولی بعد فهمیدم اشتباه کرده‌ام. در ادامه برای اینکه این توهم پیدا نشود که معنای سخن تأیید آقای هاشمی است به شوخی ادامه دادم اگر آقای هاشمی و احمدی نژاد این بار با هم رقیب باشند، من رای نمیدهم و میروم سوریه، و همه خندیدند. در آن لحظه نه من و به احتمال قریب به یقین، نه حضار در ذهنمان خطور نکرد که این جمله ممکن است وقتی از فضای بیان کنده شود، تلقی بدی بسازد و چنین تصور گردد که قصد گوینده خدای ناخواسته طعنه به برادران فداکار و انقلابیون مسلمان مدافع حرم باشد. همان از خودگذشتگانی که آن قدر بصیرت دارند که جبهه حق و باطل را به مرزهای جغرافیایی محدود نبینند. روز بعد که برخی برادران متعهد رسانه ای این برداشت را از آن جمله من نشان دادند و از آن انتقاد کردند تازه من متوجه شدم باید بیشتر دقت میکردم. وظیفه خود میدانم از انتقاداتی که از سر غیرتمندی نسبت به آن برداشت، که مطلقا مقصود گوینده نبود، ابراز شد، تشکر کنم.

استیضاح فرهادی منتفی شد

رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس: بعد از توضیحات محمد فرهادی وزیر علوم، تعدادی از نمایندگان متقاضیان استیضاح قانع شدند و تعداد امضاها از حد نصاب افتاد. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم، ۳۱ نفر بود که در جلسه دیروز اکثریت آنها حضور داشتند و در این نشست دو، سه ساعته، فرهادی در مورد سوالات و مسائل مربوط به استیضاح توضیحاتی ارائه کرد و نمایندگان محور مسائل و خواسته‌های خود از وزیر علوم را خواستند. عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به سوالات و مسائل مورد استیضاح گفت: نمایندگان خواستار روند توسعه علمی، رشد علمی و بهبود امور فرهنگی دانشجویان شدند و وزیر علوم نیز در این زمینه گزارشاتی را از کارها و فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد و نهایتا قرار بر این شد تا وزارت علوم این روند را سرعت بخشد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پاسخ‌های وزیر علوم ۲۴ نماینده از ۳۱ نماینده امضاکننده استیضاح قانع شدند و امضای خود را پس گرفتند و فقط ۷ نفر متقاضی استیضاح باقی ماندند؛ لذا به دلیل این که تعداد امضا برای استیضاح به زیر ۱۰ نفر رسیده بود، عملا استیضاح منتفی شد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

تشکیل شورای اصلاح طلبان در استان‌ها و شهرستان‌ها
ژاله فرامرزیان، در ارتباط با آخرین تصمیمات شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی اصلح طلبان در ارتباط با نحوه‌ی شکل گیری شورای اصلاح طلبان استان‌ها و شهرستان‌ها صحبت شد و توافقات اولیه‌ای برای شکل گیری آن صورت گرفت. رابطین استان‌ها از درون شورای عالی یا از اعضای کارگروه استان‌ها هستند که برای ایجاد شوراهای اصلاح طلبان استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت خواهند کرد.پیش نویس آیین نامه این شوراها تنظیم شده و به تصویب اعضای شورای عالی رسیده است و بر اساس این آیین نامه دوستان ما شورای اصلاح طلبان استان‌ها و شهرستان‌ها را مدیریت خواهند کرد.پیش نویس اهم وظایف کار گروه راهبردهای دراز مدت ، ترکیب اعضای آن و مکانیزم فعالیت آنها توسط کار گروه تدوین برنامه‌های راهبردی مطرح شده و به برخی از اعضای شورای عالی همچون معین توضیحی، مبلغی، حق شناسی و کولایی مسئولیت داده شده تا این پیش نویس را بررسی کرده و جهت تصویب به شورای عالی ارائه دهند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

شرط علم الهدی برای رابطه با امریکا

علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن "روحانی" نیستم اما نمی‌توانم در مقابل خرابی‌‌هایی دولت سکوت کنم. آقای وزیر خرابکاری می کند، سکوت کنم؟ وی درباره توافق هسته ای نیز گفت: اگر برجام سایه جنگ را برداشته چرا پیش از برجام به ما حمله نظامی نکردند؟ چرا آمریکایی که تمام اطراف ما را گرفته بودند در 26 سال گذشته قبل از برجام به ما حمله نکرد؟ از بعد جنگ تحمیلی تا امروز، آمریکا از خشکی و دریا ما را محاصره کرده و جرات حمله ندارد. جنگ هیچ ربطی به برجام نداشته و ندارد. سایه جنگ را مدافعان حرم که به عراق و شام رفته‌اند از کشور برداشته اند نه برجامی که تا کنون هیچ اثری نداشته. این مدافعان حرم هستند که برای تامین امنیت مردم تا ساحل مدیترانه رفته‌اند و در مقابل تروریست‌‌های مزدور آمریکا، مقاومت کرده‌اند. اگر روزی ایالت متحده از هم بپاشد و ایالت‌ها به صورت مستقل موضع مبتنی بر منطق داشته باشند ما همانند برخی کشورهای استقلال یافته از شوروی با آنها ارتباط خواهیم داشت. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز