اخبار

اخبار

یک میلیون تومان ؛ ۶۰۰ هزار تومان شده است
محسن صفایی فراهانی افزود: اما درمجموع کسب‌و‌کار داخلی کشور هنوز به رونق نیفتاده است. امروز که صحبت می‌کنیم درست یک سال است که مشکلات تحریم روی کاغذ حل شده و توانسته سایه‌اش از کشور برداشته شود، ولی تا زمانی که بخواهد آثار ملموس به جا بگذارد و به قول عامیانه، آثار آن را سر سفره مردم ببینیم، از ابتدا هم مشخص بود این موضوع در یک سال محقق نمی‌شود.وی اضافه کرد: درست است بیشتر وعده‌هایی که دولت داده، امروزه به آنها جامه عمل پوشانده نشده است، اما همان روزی هم که روحانی وعده می‌داد، فکر می‌کنم بر این اساس قول می‌داد و همه تلاش خود را می‌کند تا وعده‌هایش عملیاتی شود، چراکه همان روز هم می‌دانست بسیاری از مواردی که از آن سخن می‌گوید، اختیارش را ندارد.آنچه امروز مردم را مستأصل و سفره مردم را خالی کرده، پایین‌آمدن شدید ارزش پول ملی است. کارگری که سه سال پیش ماهی یک ‌میلیون تومان می‌گرفته، اگر امروز هم همان یک میلیون تومان را بگیرد، قدرت خریدش کمتر از ٦٠٠هزار تومان است؛ یعنی قدرت خرید پایین آمده است. مردم عموما به این مسئله توجه نمی‌کنند که سقوط ارزش پول چه مشکل بزرگی است.این مطلب در شرق منتشر شده است.

ماجرای پرسیدن یک سوال ۵۰ میلیون تومانی از اژه‌ای
سخنگوی قوه قضاییه با به نقد کشیدن سوال یکی از رسانه‌ها گفت: شما حق ندارید هر سوالی را بپرسید و این سوالی نیز که پرسیدید شنیده‌ام که عنوان شده است هر کس از من بپرسد ۵۰ میلیون تومان  دریافت می‌کند.حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه یکصد و هفتمین  نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی براینکه عنوان شده 10 لباس شخصی در خیابان شریعتی وارد یک واحد آموزشی می‌شوند و مدیرعامل و مدرس آن را دستگیر و لباس برسر آنها می‌کنند و کلت برسرآنها گذاشته و آنها را مجبور می‌کنند که اعتراف کنند عنوان کرد: این سوال را یکی از افرادی که بعضی وقت‌ها در این نشست‌ها حضور پیدا می‌کند به من اطلاع داد که به او پیشنهاد شده است که اگر چنین سوالی را از اژه‌ای بپرسید 50 میلیون تومان دریافت می‌کند خدا کند که شما جزو آن افرادی نباشید که این 50 میلیون تومان را بگیرید.وی گفت: اصلا مگر شما آنجا بودید و می‌دانید که چنین اتفاقی افتاده است. آیا مگر می‌دانید اصلا آنها حکم داشتند یا نداشتند آیا مگر می‌دانید که افراد تفهیم اتهام شدند یا نشدند؟ در حالی که شما یک چیزی را شنیدید و ندیدید و اصلاً درست نیست چنین سوالهایی مطرح شود.سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه به هر حال رسانه خود باید احترامی برای خود قائل شود و هر سوالی را نپرسد و مثل همان مثل گندم نخوردیم ولی دست مردم دیدیم است، گفت: این سوال شما کاملا کذب است.محسنی اژه ای با خطاب قراردادن خبرنگار مربوطه پرسید این سوال را چه کسی به شما گفته است که از من بپرسید و وقتی خبرنگار عنوان کرد مدیرمسئول چنین دستوری داده است ادامه داد: جلسه بعد حتماً بگویید با شما مدیرمسئولتان هم بیاید کما اینکه به دادستان می‌گویم حتما این مسئله را دنبال کند. شاید آن مدیرمسئولتان پیشنهاد 50 میلیون تومانی دریافت کرده که چنین سوالی از من بپرسید.

رئیس آتش‌نشانی باید آتش‌نشان باشد
مسجد جامعی با اشاره به حادثه ریزش آوار پلاسکو با بیان اینکه کار آتش نشانان بسیار دقیق و عملیاتی است، تصریح کرد: متاسفانه دو مدیر قبلی آتش نشانی، سوابق مثبت و درخشانی در امر فعالیت‌های مدیریتی دارند اما سابقه آتش نشانی ندارند. وی با بیان اینکه باید سلسله مراتب مدیریتی در آتش نشانی مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: آتش نشانی یک کار تخصصی به مانند پزشکی است و با جان و سلامت مردم سر و کار دارد. بر همین اساس باید سلسله مراتب انتخاب مدیرعامل آتش نشانی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: وقتی انتخابی بر اساس سلسله مراتب باشد و زبده‌ترین فرد انتخاب شود دیگر هیچ مقام و مدیر ارشدی نمی‌تواند دستور دهد و فرمانده را هر وقت که خواست تغییر دهد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.

درصورت تمایل روحانی، وی گزینه اصلاح طلبان خواهد بود
محمدعلی نجفی گفت: امیدواریم آقای روحانی تصمیم نهایی برای حضور در انتخابات سال آینده را در زمان مناسب اعلام کنند و در آن صورت قطعا ایشان نامزد اصلاح طلبان خواهد بود. مشاور رییس جمهور ارزیابی شرایط کشور و تحولات آینده را در فرایند این تصمیم، مهم ارزیابی کرد و گفت: به نظر من ضروری است که آقای روحانی کارهای خوب و ناتمام را به نتیجه برساند؛ زیرا نتایج تکمیلی اقدامات اساسی و کلان دولت تدبیر و امید در دور بعد ظاهر خواهد شد.

۲ کشته در واژگونی اتوبوس در فارس
 رئيس پليس راه شمالي استان فارس گفت: بر اثر واژگوني يک دستگاه اتوبوس در جاده سروستان – شيراز، دو نفر کشته و دو تن ديگر مجروح شدند. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس فارس، سرهنگ احمد احمدي افزود: صبح يکشنبه 3 بهمن، يک فقره حادثه رانندگي در 30 کيلومتري ورودي شيراز در محور سروستان اعلام شد که بلافاصله ماموران پليس به محل اعزام شدند. او گفت: در اين حادثه رانندگي يک دستگاه اتوبوس ولوو با هشت نفر مسافر واژگون شده و منجر به کشته شدن 2 سرنشين و مصدوميت 2 سرنشين ديگر شده بود.احمدي با بيان اينکه مبدا اين اتوبوس زاهدان و مقصد آن شيراز بوده است، گفت: سرعت زياد خودرو و لغزندگي جاده و نا تواني راننده در کنترل آن وسيله نقليه ناشي علت وقوع اين حادثه رانندگي گزارش شده است.رئيس پليس راه‌ شمالي فارس از رانندگان درخواست کرد که با توجه به آغاز فصل بارندگي در اين استان، هنگام تردد در محورها، از سرعت مطمئنه عبور نکرده و به علائم هشدار دهنده توجه کنند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز