خلاصه اخبار

خلاصه اخبار

 سردار حاجی‌زاده:
تهدید ایران توسط آمریکایی‌ها "یاوه گویی" است. دشمن دست از پا خطا کند موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه امروز استخوان بندی تحریم‌های حوزه پدافندی خرد شده است گفت: در صورتی که دشمن دست از پا خطا کند موشکهای ما غرش کنان بر سر آنها فرود می آیند. سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه پیچیدگی سامانه‌‌های پدافندی ده‌ها برابر بیشتر از موشک و پهپاد است، گفت: ما تجربه تحقیق و خودکفایی در بخش موشک‌های زمین به زمین و هوشمند و پهپادها را داریم اما سامانه‌های پدافندی به دلیل آنکه مجموعه‌ای از پروژه‌های تحقیقاتی پیچیده‌ی درهم تنیده است، برخوردار از دشواریهای زیادی می‌باشد.وی از سامانه‌ موشکی سوم خرداد بعنوان بزرگترین پروژه تحقیقاتی به ثمر رسیده کشور یاد کرد و افزود: امروز بحمدالله با همت و مجاهدت فرزندان ایران اسلامی استخوان بندی تحریم‌های دشمن در حوزه پدافندی کاملا خرد شده است.

آیت الله موحدی کرمانی: از اینکه جای آیت الله هاشمی(ره) را خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل من نشسته است

آیت‌الله موحدی کرمانی در اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: از اینکه جای ایشان را در جلسه خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل من نشسته است. به ویژه برای شما اعضای مجمع که سال‌های سال با ایشان اُنس داشتید و از نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند ایشان در موضوعات مختلف بهره‌های فراوان برده‌اید.آیت‌الله موحدی کرمانی با توجه به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران طلبگی گفت: در سال 1327 آیت‌الله هاشمی در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد که بنده هم هفده، هجده ساله بودم که از آن سال آشنایی و اُنس بنده تا سال 95 و زمان رحلت ایشان ادامه داشت و فضای عاطفی خوبی بین ما حاکم بود.وی افزود: شاید در برخی موارد اختلاف نظرهایی هم داشتیم، ولی در بعد عاطفی ما هیچ اثری نداشت و تا پایان عمر شریف ایشان همچنان به قوت خود باقی بود.
 
ابتکار:
شاکی پسرم چون از دادگاه نتیجه نگرفت برای من مزاحمت ایجاد کرد/ فرزندم فعال سیاسی نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرزند من یک فعال سیاسی نیست. در بخش خصوصی کار می‌کرده و طرح دانش‌بنیانی داشته که تاکنون به نتیجه نرسیده و تحت تاثیر این فشارها ممکن است کار او دشوارتر هم بشود. فرزند من هیچ سوءاستفاده و رانتی نداشته است. سوال من در این مورد این است که چرا باید یک دعوای حقوقی و فردی که الان در دادگاه مطرح است، رسانه‌ای شود. صرف اینکه یک طرف دعوا فرزند یکی از مسئولان است، چرا عده‌ای باید دست به افشاگری بزنند. این افراد هم زندگی خودشان را دارند هر فردی ممکن است در زندگی خود با مشکلات مالی از جمله چک برگشتی مواجه شود، سوال من این است که چرا باید چنین مساله عادی رسانه‌ای شود و بهره‌برداری خاصی از این موضوع انجام شود و عده‌ای بخواهند یک فرآیند کاملاً قضایی را تحت تاثیر قرار دهند.
 
سفیر ایران در کویت:
ایرانیان برای رفت‌و‌آمد به کویت محدودیتی ندارند. تهران از پیام امیر کویت استقبال کرد

علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ادعاهای مطرح شده درخصوص دستور کویت مبنی بر عدم اجازه ورود اتباع ایران و چهار کشور دیگر به این کشور بعد از فرمان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفت: خبر منتشره صحیح نیست. سفارت آمریکا در کویت اعلام کرده که روادید صادره برای هفت کشور را باطل کرده است، شاید این خبر خلط شده باشد.و ادامه داد: به هر صورت، خبری دال بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به کویت بدین صورت درست نیست.

محمد هاشمی:
راه‌حل‌های آیت الله هاشمی برای مبارزه مناسب و کم‌هزینه بود/ایشان به حضور مردم در صحنه اعتقاد داشت

همانطور که قبل هم گفتم آیت الله هاشمی داری خط فکری اعتدال بود، انتخابات نمونه بارز از این طرز فکر است ایشان معتقد بودند کسی باید کاندیدای انتخاب شود که اصلح و صالح است تا مردم تشویق به حضور حداکثری شوند.آقای هاشمی در انتخاب‌هایی که انجام شد چه در دولت و چه در مجلس همیشه به نوعی حضور داشتند و کمک می‌کردند تا افراد صالح نامزد و انتخاب  شوند و خودشان نیز  با تریبون‌هایی که در اختیار داشتند به گونه‌ای مردم را تشویق می کردند که به این افراد رای بدهند. او معتقد بود این حق مردم است که کسی را انتخاب کنند که دلسوزشان باشد.مباحثی که در طی سال‌های اخیر مطرح می کردند این بود؛ رای مردم حق‌الناس است و جایگاه ویژه‌ای دارد و همانطور که رهبری هم تاکید کردند باید از آن حفاظت و پاسداری شود.
کی‌روش دوباره علیه برانکو صحبت کرد |  بازیکنان پرسپولیس چاق هستند؛ دیگر به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند!  | ما مثل برخی کشورها مثل کرواسی نیستیم که در چین اردو بزنیم

در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا
جهانگیری: ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستیم
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به برخی اظهارات بی‌ادبانه مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: دشمنان می خواهند با تهدید ایران، فعالان اقتصادی که قصد سرمایه گذاری در ایران دارند را بترسانند و روند توسعه در ایران را کُند کنند، ولی ملت و مسئولان ایران ارزشی برای آنان قائل نیستند.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز