سومین دوره کورس زمستانی اسب دوانی گناوه

در تاخت و تاز سرما، اسب هم تاخت

سومین دوره کورس زمستانی اسب دوانی گناوه

 مرتضی خضری: در تاخت و تاز سرما و بی نظمی، اسب هم تاخت تا سومین دوره مسابقات کورس زمستانی گناوه به پایان برسد. در حالی که امسال گناوه زمستان متفاوتی را تجربه می کند در روز جمعه میزبان کورس زمستانی اسب دوانی بود. این مسابقات قرار بود ساعت ۱۴ برگزار شود ولی با تاخیری ۲ ساعته در ساعت ۱۶ برگزار شد. در برنامه اولیه خبر از رقابت در سه بخش، اسب های بدون مقام، اسب های مقام دار و بانوان بود اما مشکلات پشت پرده نگذاشت تا بانوان بر تارک اسب سوار شوند.
در کورس اسب های بدون مقام، امید شنبه با اسب زلزله به مقام قهرمانی دست یافت. در این مسابقه عرفان ابراهیمی با اسب تارا در جای دوم ایستاد و اسماعیل حیاتی هم با اطلس سوم شد.
در میان اسب های مقام دار هم اسب فریاد با سید حجت اله بنی هاشمی سوارکار خود پیش از دیگران از خط پایان گذشت. در این کورس اسماعیل حیاتی با اسب تارا و ابراهیم تقوی با اسب سم سم در مکان های بعد قرار گرفتند.
در حاشیه:
در این مسایقات زور باشگاه دار بوشهری به مسئولین برگزاری چربید و مخالفت وی با حضور یکی از بانوان در این مسابقات باعث شد تا حق بانوان نادیده گرفته شود.
نبود دوربین بر روی خط پایانی معرفی قهرمان را با مشکل روبرو کرد. دو دوربین موبایل از دو زاویه مختلف این مسابقه را فیلم برداری کردند که در یکی اسب زلزله و در دیگری تارا عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.
تاخیر ۲ ساعته و سوز سرما همه را کلافه کرد.
جهانشیر عبدالهی رئیس هیات سوارکاری گناوه پیست اسب داونی را در زمین فرودگاه طراحی و اجرا کرد.
آوردن شلاق ممنوع بود ولی اسب ها از آن بی نصیب نماندند.
 

ارسال دیدگاه