اخبار

اخبار

انتقاد مصطفی معین از انسان‌نماهای نژادپرستِ وحشی
 مصطفی معین در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چه تفاوتی است بین هیتلر و استالین، نتانیاهو و ملک سلمان، یا ترامپ و ترزامی؟! انصافا" هیچ موجودی وحشی تر از انسان نماهای نژاد پرست و فاشیست نمی توان پیدا کرد!
در این مطلب آمده است:* ترامپ در توییتر خود نوشته است: "به ایران برای شلیک یک موشک بالستیک به طور رسمی اخطار داده شده است. باید برای توافق افتضاحی که آمریکا با آنها کرد ممنون می‌بودند!""ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود، تا اینکه آمریکا به میان آمد و با توافق هسته‌ای به این کشور زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار"* نتانیاهو در توییتر خود عنوان کرده است: «من به زودی با پرزیدنت ترامپ در واشنگتن دیدار می کنم و در رابطه با ضرورت تجدید تحریم های ایران گفتگو خواهم کرد؛ تحریم برای موشک های بالستیک و نقض حقوق بشر؛ تجاوز ایران نمی تواند بی پاسخ بماند.»* ترزا می نخست وزیر انگلستان که برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، وارد خاک این کشور شد، در یک سخنرانی در جمع جمهوری خواهان ... بیان نمود که "باید در مورد نفوذ ایران در خاورمیانه که وی آن را یک نفوذ «بدخیم» خطاب کرده است، مراقب بود".از قدیم گفته اند که "سگ زرد برادر شغال است". در مثل مناقشه نیست و به حقوق حیوانات نیز احترام می گذاریم ولی چه تفاوتی است بین هیتلر و استالین، نتانیاهو و ملک سلمان، یا ترامپ و ترزامی؟! انصافا" هیچ موجودی وحشی تر از انسان نماهای نژاد پرست و فاشیست نمی توان پیدا کرد! همان هائی که کشتار بیش از یکصد میلیون انسان بی گناه را در قرن بیستم موجب گردیدند!هشدار! که اگر با تدبیر و عقلانیت برخورد نشود، دوباره دنیائی به آتش جنگ خواهد سوخت!

آغاز پرداخت وام ۴۰ میلیونی مسکن مهر
پرداخت وام 40 ميليون توماني مسکن مهر از امروز آغاز شد. به گزارش وزارت راه وشهرسازي، حدود يک ماه پيش مصوبه افزايش وام خريد مسکن مهر از 30 به 40 تومان تصويب شد اما تاکنون اجرايي نشده بود و چندي پيش محسن نريمان، مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد از تاخير در پرداخت اين وام انتقاد کرد. وام مسکن مهر به واحدهايي که تمام نشده و فروش اقساطي نشده
اند، تعلق ميگيرد.

استقرار ناوشکن آمریکایی در سواحل یمن
 يک مسئول وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعلام کرد، نيروي دريايي آمريکا دستور استقرار يک ناوشکن را در سواحل يمن در واکنش به حمله اخير انصارالله به ناوچه عربستاني داده است. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه العربيه، اين مقام پنتاگون گفت: ناوشکن يو اس اس کول که در خليج عدن در حال اداره عمليات است در حال حاضر در منطقه باب المندب واقع در جنوب غرب يمن مستقر شده است. اين مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت: اين ناوشکن در واکنش به حمله اخير به ناوچه عربستان به اين تنگه منتقل شده و قرار است وظيفه گشت زني و همراهي کشتي‌ها را برعهده بگيرد. مقامات سعودي مدعي شده‌ بودند که قايق‌هاي بمب‌گذاري شده انصارالله اخيرا به يک ناوچه عربستاني که در درياي سرخ بوده حمله کردند که به کشته شدن دو نيروي دريايي اين کشور انجاميد.

احتمال برخورد سیارکی تا اواخر بهمن!

برخورد سيارکها با زمين موضوعي است که هر از گاهي پررنگ ميشود و فيلمهاي هاليوودي و علمي ـ تخيلي زيادي بر مبناي اين سوژه ساخته شدهاند. اما واقعيت اين است که تاکنون هيچ سيارکي آن قدر به زمين نزديک نشده است که خطري زمين را تهديد کند يا حتي اثراتي مثل سونامي روي زمين ايجاد کند. خبر برخورد شهابسنگي با زمين تا چند روز ديگر نهتنها شايعهاي بيپايه است، بلکه نام دانشمندي که در اين خبر آمده، نامي جعلي است.به گزارش جام جم ناسا پيشبيني کرده سيارک 2016 دبليو اف 9 (2016WF9) اواخر بهمن ماه امسال از کنار مدار زمين و از فاصله حدود 51 ميليون کيلومتري زمين عبور ميکند. اعلام اين خبر با واکنشهاي زيادي در فضاي مجازي روبهرو شده است. تعدادي از نظريهپردازان علمي معتقدند ناسا واقعيت را از مردم پنهان ميکند و اين سيارک 2/2 کيلومتري قرار است به زمين برخورد کند. به گفته دکتر ديومين دمير زاخارويچ ، منجم روسي که از نظريهپردازان اين اتفاق است (به نظر ميرسد اين نامي جعلي در شايعه کذبي است)، بعد از برخورد اين سيارک با زمين، سوناميهاي هولناکي اتفاق ميافتد و اين سيارک مثل سلاحي اتمي عمل ميکند و نتايج فاجعهباري به دنبال دارد! او ادعا ميکند ما همه در خطر هستيم و ناسا محل دقيق اين برخورد را ميداند، اما افشا نميکند!در واقع اجرامي که با زمين برخورد ميکنند در طول صدها ميليون سال گذشته تغييرات چشمگيري داشتهاند. ميليونها سال پيش اجرام بزرگتر منظومه شمسي با زمين برخورد کردند و عوارض سطحي بعضي از آنها هنوز روي زمين باقي مانده است. اما در اين مدت تعداد سيارکها و اجرام فضايي بسيار بزرگ که خطر برخورد با زمين داشته باشند، بشدت کاهش يافته است.بسياري از اين سيارکها با يکديگر برخورد کردند و اکنون ذرات باقيمانده از اين برخوردها در فضا سرگردانند و گاهي با زمين، ماه يا اجرام ديگر برخورد ميکنند. نتيجه اين برخوردها سوختن ذرات ريز در جو زمين است که حاصل آن را به صورت بارش شهابهاي زيبا در آسمان مشاهده ميکنيم.اگرچه خطر برخورد اجرام فضايي همواره زمين و هر سياره ديگري را تهديد ميکند، اما برخورد احتمالي يک سيارک با زمين را اخترشناسان از مدتها قبل ميتوانند پيشبيني کنند. ما بايد هميشه گوش به زنگ خطرات احتمالي باشيم و سيارکها و سنگهاي سرگردان آسمان را از ميليونها کيلومتر دورتر رصد کنيم. قطعا اگر زمين با چنين خطر جدي روبهرو شود، دانشمندان، محققان و افراد مطلع بسياري به آن واکنش نشان خواهند داد و موضوعي نيست که بتوان آن را از چشم رسانهها و مردم دور نگه داشت. در نهايت مبناي مستندات در اين موارد اطلاعيههاي رسمي ناسا خواهد بود و چنين مطالبي فقط براي سرگرم کردن افکار عمومي از سوي رسانههاي زرد منتشر ميشود.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز