اخبار

اخبار

رابطه دولت با رهبر انقلاب چگونه است؟
اسحاق جهانگيري صبح امروز (دوشنبه) در همايش ملي مشاوران ايثارگران با اشاره به برخي چالش هاي مهم پيش روي کشور نظير بيکاري، محيط زيست، نظام بانکي، بودجه دولت و منابع آب اشاره کرد و گفت: حل اين مشکلات بزرگ نيازمند انسجام و عزم ملي است و همه بايد در سطوح مختلف کشور در يک جهت براي حل اين مسائل قرار بگيريم. وي تأکيد کرد: بهترين ارتباط و تعامل ميان رهبر معظم انقلاب و دولت وجود داشته و دارد، گفت: دولت معتقد است جز با عزم ملي و تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري امکاني براي عبور از اين چالش ها وجود ندارد.جهانگيري اضافه کرد: براي حل اين چالش ها برنامه و طرح وجود دارد و نظام مديريتي کشور برنامه هاي مستحکمي تدبير کرده که پيش نياز آن انسجام ملي است.معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه وقتي جايي مي شنوم که مي گويند دولت يا رييس جمهور مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب ايستادگي کرده‌اند، بعنوان يک انسان غصه دار مي‌شوم، گفت: راهي جز انسجام و تبعيت از رهبر معظم انقلاب براي عبور از مشکلات وجود ندارد و همه جريان هاي سياسي کشور، مسئولين و نيروهاي مسلح بايد در کنار هم قرار گيرند تا بتوانيم از اين معضلات عبور کنيم.

گلایه سخنگوی شورای نگهبان از مجلس
عباسعلي کدخدايي در خصوص بررسي لايحه بودجه در شوراي نگهبان اظهار داشت: مجلس لايحه بودجه را دير به شوراي نگهبان ارائه داد؛ ما تلاش مي‌کنيم اما مشخص نيست در هفته جاري بتوانيم گزارش ايرادات را به مجلس ارائه کنيم. وي ادامه داد: شوراي نگهبان از مجلس به خاطر دير دادن بودجه به شورا گلايه دارد. افکار نيوز اين خبر را منتشر کرد.

دولتی ها برنامه تلویزیونی قالیباف را کنسل کردند
يك منبع آگاه دولت در گفت وگو با رويداد خبر داد: قرار بود امشب قاليباف به صدا و سيما بيايد اما با رايزني هايي كه با مديران صدا و سيما داشتيم توانستيم اين برنامه را كه شبهه تبليغاتي داشت كنسل كنيم! اين منبع آگاه همچنين از بررسي تخلف صدا و سيما در مورد دعوت از حجت الاسلام رئيسي در برنامه زنده تلويزيون خبر داد.

عده ای با تشكيل جبهه مي خواهند روحاني را زمين بزنند
بهروز نعمتي، سخنگوي هيأت رئيسه مجلس گفت: افرادي كه جمع شدند و تشكيل جبهه داده‌اند مي خواهند روحاني را زمين بزنند ولي خدا با روحاني است. بحثي كه رييس مجلس مطرح كردند كه رياست جمهوري روحاني دو دوره اي است مشخص كننده خيلي چيزهاست. حسن روحاني قطعا ريس دولت دوازدهم خواهد شد. عصر ايران اين خبر را منتشر کرد.

توصیه توییتری مشاور روحانی به ابراهیم رئیسی
مشاور رئيس‌جمهور در پي شنيده شدن زمزمه‌هاي انتخاباتي از مشهد در توئيتر خود يک يادداشت منتشر کرد. متن پيام توئيتري حسام‌الدين آشنا به شرح زير است؛ شايسته نيست احترام آستان قدس رضوي را به کارزار سخت و تلخ انتخابات بکشانيم. مصلحت نيست قاضي را در معرض قضاوت عمومي قرار دهيم. از گذشته عبرت بگيريم.

استمرار سایه خشکسالی بر سر ایران
با وجود بارش‌هاي پاييز و زمستان گذشته، وضعيت خشکسالي در پهنه وسيعي از کشور همچنان ادامه دارد به‌طوري‌که بر اساس آمار بارش‌هاي کشور، از ابتداي سال آبي جاري تاکنون 150 ميلي‌متر بارش در کشور رخ داده که در مقايسه با دوره بلندمدت شش درصد و در قياس با مدت مشابه پارسال چهار درصد کاهش يافته است. به‌گزارش ايسنا، از شش حوضه اصلي کشور چهار حوضه در مقايسه با دوره درازمدت با کاهش بارش‌ها روبرو بوده و تنها دو حوضه بارش‌هايي بيشتر از متوسط بلندمدت را تجربه کرده‌اند. همچنين حوضه خزر پنج درصد، حوضه خليج فارس و درياي عمان شش درصد، حوضه درياچه اروميه 17 درصد و حوضه مرزي شرق 27 درصد کاهش در مقايسه با دوره درازمدت داشته‌اند. همچنين دو حوضه مرکزي با چهار درصد و حوضه قرقون با 11 درصد تنها حوضه‌هاي با افزايش بارش بوده‌اند. بررسي آمار بارش استان‌هاي کشور نشان مي‌دهد که از 31 استان کشور 21 استان بارش‌هايي منفي در مقايسه با درازمدت را تجربه کرده‌اند و استان‌هاي مهمي مانند خوزستان، ايلام، اصفهان و کردستان به ترتيب با 50، 37، 18 و 25 درصد کاهش روبرو هستند. همچنين استان کرمانشاه با 37 درصد کاهش بارش و کهگيلويه و بوير احمد با 37 درصد کاهش بارش در قياس با دوره بلندمدت در وضعيت مناسبي به لحاظ بارش‌ها قرار ندارند. از سوي ديگر به دليل کاهش بارش‌ها در فلات مرکزي ورودي آب به سدهاي کشور نيز دچار افت محسوسي شده و ورودي آب به سدي مانند سد درودزن شيراز که تأمين کننده آب شرب شهر شيراز شناخته شده نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش و سد سفيدرود 52 درصد کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز