مردم سرپل‌ذهاب هنوز زير چادر زندگي مي‌کنند

مردم سرپل‌ذهاب هنوز زير چادر زندگي مي‌کنند

فرماندار سرپل ذهاب  گفت: مردم با سختي فراوان زير چادرهاي 10 متري زندگي ميکنند. به گزارش ايسنا، اکبر سنجابي با اشاره به گذشت حدود يک ماه از زلزله 7.3 ريشتري، عنوان کرد: اگرچه همه دستگاهها و بخشهاي مختلف پاي کار هستند، اما ميزان تخريب و آسيب آنقدر زياد است که در زمان کوتاه حل نميشود.وي با بيان اينکه بم با گذشت بيش از 15 سال و ورزقان با گذشت حدود شش سال هنوز بوي زلزله ميدهد و بازسازي آنها تکميل نشده، اظهار کرد: اين در حاليست که شدت تخريب و خسارت زلزله سرپلذهاب از بم هم سنگينتر است. فرماندار سرپل ذهاب مهمترين مشکل کنوني مردم را کند بودن روند اسکان موقت دانست و يادآوري کرد: از سرعت توزيع کانکسها بسيار گله داريم، زيرا مردم در شرايط بسيار سختي در سرما زندگي ميکنند.سنجابي، افزود: مسئولين بايد خود را جاي مردم بگذارند و شرايط مردم را درک کنند. وي تعداد کانکسهايي که تاکنون وارد مناطق شهري و روستايي سرپل ذهاب شده را 600 مورد اعلام کرد و يادآور شد: از اين تعداد تنها 200 مورد مربوط به تعهدات بنياد مسکن بوده که آن هم با همکاري ارتش عملي شده، البته سپاه هم خوب پاي کار بوده است. فرماندار سرپل ذهاب از کيفيت برخي از کانکسهايي که به منطقه ميآيد نيز گلايه کرد و ادامه داد: متاسفانه کيفيت فداي سرعت کار ميشود و کانکسهايي به مناطق زلزله زده ميآيد که کيفيت چنداني ندارد و خوب چفت و بست نشده است.

تا قبل از گرما فکري به حال بازسازي کنيم

به گفته اين مسئول، با وجود همه اين موارد حتي کانکس هم جوابگوي اين شرايط سخت مردم نيست و بايد هرچه سريعتر با حمايت بخشهاي مختلف به سمت بازسازي پيش برويم. وي از گرمسيري بودن سرپل ذهاب ياد کرد که باعث ميشود در فصل گرما زندگي در کانکس براي مردم بسيار دشوار باشد و افزود: بايد تا قبل از فصل گرما فکري به حال بازسازي مناطق زلزله زده بکنيم، در غير اينصورت بايد به فکر تامين وسايل سرمايشي باشيم. فرماندار سرپل ذهاب ابراز اميدواري کرد، ظرف مدت هشت ماه تا يک سال روند بازسازي سرپل ذهاب انجام شود تا مردم با مشکلات کمتري مواجه باشند. سنجابي بازسازي را هم منوط به پاي کار آمدن مردم و هم حمايتهاي دولت دانست و گفت: مردم پاي کار هستند، در چندين نقطه شهر پي کني و صدور مجوز داشتيم و کار بازسازي آغاز شده است.

وي اظهار کرد: مردم سرپل ذهاب در زمان جنگ هم نشان دادند پاي کار هستند و سرپل ذهاب جزو معدود شهرهايي بود که بعد از جنگ نه تنها از جمعيت آن کم نشد، بلکه افزايش چند برابري جمعيت هم داشت. فرماندار سرپل ذهاب معتقد است، در چنين شرايط مسئولين هم بايد پاي کار بيايند و حمايت بيشتري از مردم زلزله زده داشته باشند. سنجابي عنوان کرد: تاکنون بيش از 9 هزار پرونده براي دريافت تسهيلات بازسازي در بخش شهري و روستايي تشکيل شده و دو هزار مورد از اين تعداد در مرحله معرفي به بانک است. وي تعداد کل واحدهاي مسکوني آسيب ديده سرپل ذهاب را 27 هزار مورد اعلام کرد که 12 هزار مورد آن بر اساس ارزيابيها تخريبي 100 درصدي است و ساکنان آن نيازمند کانکس هستند.فرماندار سرپل ذهاب بيان کرد: البته براي اين 12 هزار خانوار برنامه داريم که در خصوص خانوارهايي که مستاجر بودند عمدتا اجاره بهاي منازل آنها را پرداخت کنيم تا بتوانند براي خود خانه اجاره کنند و حتي ميتوانند از ظرفيت ساير شهرها خصوصا قصرشيرين که فاصله کمي با سرپل ذهاب دارد، استفاده کنند.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز