تجارت ایرانی ، شاعر ایرانی

تجارت ایرانی ، شاعر ایرانی

خانواده های ایرانی از خانواده های اصیل بوشهری هستند سالها تجارت و بازرگانی بوشهر را رونق بخشیده اند.

 در همین ساختمان معروف ایرانی که در بافت قدیم بوشهر واقع شده است چه فکرهای اقتصادی که به کار نیفتاده است. این ساختمان روزگاری شاهد رفت و آمدهای بسیاری و محل تصمیم گیری پیرامون رونق تجارت و اقتصاد ایران بوده است.
برادران ایرانی دستی در آتش توسعه¬ی تجارت در این شهر داشته اند . در میان این خانواده برادری نیز بوده ایت که علاوه بر تاجری کار شاعری را هم پی گرفته است شاعری که در دهه پنجاه مورد توجه شاعران نام آشنایی چون محمد حقوقی قرار گرفت و بارها اشعارش در نشریات پایتخت چاپ و منتشر شد ابوالقاسم ایرانی که در آستانه هفتاد سالگی است این روزها هم چنان قبراق و سرحال در حال سرودن و نوشتن است و در کار ادبیات  هم چنان به کشف دنیای کلمات و شکار لحظه ی ناب شاعرانه است.
"جاده تا آنجا که ایستاده‌ای می‌آید" به عنوان نخستین مجموعه شعر مستقل ابوالقاسم ایرانی در سال 1393 در  موسسه انتشارات نگاه منتشر شد.
ایرانی متولد مرداد ماه 1325 است و دانش آموخته حقوق قضایی و دریایی است؛ اما بیش از همه عمر خود را در زمینه ادبیات و شعر صرف کرده است. او در میان اهالی ادبیات شاعرشناسی‌ست که در طول نیم قرن اخیر شعرها و مقالاتش در جنگ‌های ادبی و نشریات منتشر شده است. همچنین "صدای بوشهر" اولین روزنامه بوشهر نیز توسط این شاعر بنیان‌گذاری شد.
اما"جاده تا آنجا که ایستاده‌ای می‌آید" شامل 170 شعر می‌شود که جز اولین شعر آن در بازه زمانی دو دهه اخیر (از 1370 تا 1391) سروده شده‌اند. این کتاب در شمارگان 1000 نسخه، در نوبت چاپ اول 1393، در 280 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان منتشر شده است .

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز