به مناسبت روز داوری

به مناسبت روز داوری

 
روزي كه براي شروع كار داوري فوتبال در دوره ًهاي آموزشي داوري شركت مي كرديم تمامي اساتيد و كارشناسان ٤ آيتم؛ تحصيلات، تسلط به زبان انگليسي، آمادگي جسماني ، دانش قوانين و توانايي مديريت يك بازي را از مهمترين مؤلفه ًهاي پيشرفت داوري برمي شمردند.
با تكيه بر اين آيتم ها و برنامه ريزي اصولي سعي كردم در اين مسير گام بردارم و مي دانستم براي بدست اوردن موفقيت بايد سختي ًهاي بيشمار پشت سرگذاشت و با حوصله و انديشيدن به هدف گام برداشت. 
ًهر بار به مشكلي برميخوردم و نااميد ميشدم باز با حوصله براي رسيدن به أهداف بزرگ تر گام برمي داشتم.
روزي يكي از پيشكسوتان و دلسوزان عزيز كه موانع را مي ديد به من گفت؛ براي رسيدن به جايگاههاي بالا در داوري علاوه بر آن ٤ آيتمي كه در كلاس ًها مي گويند يك آيتم ديگري وجود دارد كه تا آن نباشد توً نميتواني به مدارج بالاتر دستيابي. بعد از اين حرف بود كه عزمم را جزم كردم و  بدون انديشيدن به آيتمي غير از آن ٤ آيتم براي موفقيت تلاش كردم.
آنچه اكنون بدست اورده ام شايد ًهمه ي خواسته و آرزوي من از داوري فوتبال  نباشد اما بدان افتخار مي كنم كه با روي پاي خود ايستادنم و بدون استفاده از هيچ عنصري ديگر در سطح اول فوتبال اين مملكت مي توانم قضاوت كنم.
دست ًهمه ي كساني كه در اين مسير گام بر مي دارند را به گرمي مي فشارم و از. نسل نوجوان و جوان مي خواهم علاقه مندانه به اين عرصه وارد شوند و بعضا توجهي به حرف و حديث ًهاي متفرقه نداشته باشند چرا كه يك داور در جامعه ي امروزي از يك جايگاه خاص اجتماعي برخوردار است و نگاهها به اين حرفه به عنوان يك حرفه تخصصي با گذشته ًها متفاوت شده است.
روز داور را به ًهمه داوران عزيز و پرتلاش تبريك و خدا قوت مي گويم.
همواره منصفانه قضاوت كنيد و بدرخشيد.
 
 
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز