شاید وقتی دیگر

نشست انتخاب شهردار بوشهر برگزار نشد

شاید وقتی دیگر


قرار بود روز گذشته شورای اسلامی شهر بوشهر تصمیم خود را بگیرد و گزینه نهایی را برای معرفی به وزارت کشور انتخاب نماید . اما این اتفاق نیفتاد .درست 12 روز پیش بود که شورای اسلامی شهر بوشهر پس از دست رد وزارت کشور به دو گزینه خود ، لیستی 18 نفره را در شبکه های مجازی منتشر کرد که گویا برای مراجع ذیصلاح معرفی شده بودند تا پس از بررسی و اظهار نظر آنها ، شورا نیز بر اساس آن به انتخاب گزینه نهایی بپردازد .
از آن 18 نفر ، یک نفر از آنها همان روز نخست اعلام انصراف کرد و باقی ماندند تا چه پیش آید . اگر چه برخی از محافل در آن روزها از نوع رفتار شورا در معرفی 18 نفر انتقاد داشتند اما برخی نیز بر این اعتقاد بودند که این حرکت شورا در تسهیل فرایند انتخاب شهردار کمک کرده وشهر نیز از این سر در گمی بیرون خواهد آمد .
حالا از دو روز پیش شنیده شد که شورا می خواهد گزینه نهایی را انتخاب نماید. برخی از رسانه های استانی از اجماع 5 نفر از اعضای شورا بر گزینه محمد حسین شیخیانی خبر دادند . شهردار نظر آباد کرج که خود بوشهری تبار است و سالها در رده های مختلف مدیریتی در استان خدمت کرده است .
اما روز گذشته ،پس از چند ساعت گویا نظر آن 5 نفر تغییر کرده و رییس شورای اسلامی شهر درست سه ساعت قبل از جلسه تصمیم گیری ، لیستی سه نفره را به سایر اعضا پیشنهاد داده تا حول آنها به تفاوق نظر برسند . نورالدین امیری عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس و مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید عالی شهر ؛ مسعود نصوری مدیر کل اداره آب و فاضلآب روستایی و مدیر عامل سابق سازمان منطقه ویژه پارس و فردین خورشیدیان سرپرست فعلی شهرداری بوشهر ، سه نفری بودند که لیست رییس شورا را تشکیل می دادند . لیستی پیشنهادی که با مخالفت جدی 4 عضو دیگر شورا روبرو شد  تا آنها با نگارش نامه ای خطاب به ابوذر دهدار رییس شورای اسلامی شهر بوشهر ، از وی بخواهند تا روش و شیوه بهتری را برای انتخاب گزینه نهایی ترتیب دهد .
اکبر توسلی، مهرزاد آسایش، کیوان هاشم‌زاده و عبدالخالق برزگرزاده در این یادداشت اعتراضی ضمن اعلام عدم حضور خود در نشست بعد از ظهر روز دوشنبه اعتقاد داشتند که برخلاف اظهارات رییس شورا در جلسات قبل مبنی بر ارایه فرصت ۲۴ ساعته برای آشنایی و شناخت گزینه‌های نهایی شهرداری ‌و برنامه آنها، ولی دهدار فقط دو ساعت مانده به شروع جلسه، اعضا را در جریان نهایی شدن ۳ گزینه برای شهرداری مرکز استان قرار داده است.
این 4 عضو شورا  با ارائه این یادداشت  اعتراضی به عملکرد رییس شورا، در جلسه حضور نیافته و عملا جلسه روز گذشته بی نتیجه باقی ماند .
یکی از اعضای شورای شهر بوشهر در این رابطه به ما می گوید : متاسفانه برنامه ریزی برای انتخاب شهردار از قبل در بیرون شورا صورت گرفته و گزینه انتخاب شده پس از بستن آن به صحن آورده می شود .
وی افزود : این نوع انتخاب مجددا فرایند انتخاب شورا را دچار مشکل خواهد کرد و باز شهروندان متضرر این انتخاب های عجولانه خواهند شد .
این عضو شورا به « پیام عسلویه » گفت : ما بر این عقیده ایم که گزینه ها در صحن علنی حضور یافته و به ارائه برنامه خود بپردازند و انتخاب نیز بر اساس برنامه ها ، سواد ، اطلاعات و آگاهی گزینه ها صورت بگیرند نه گعده های عصرانه و شبانه در لابی هتل ها و محفل های خانگی .بنا بر این ما 4 نفر از اعضای شورا بر این اساس در نشست امروز حضور نیافته ایم تا رییس محترم شورا فرایند انتخاب شهردار را بر اساس معیارهای منطقی و عقلایی ترسیم کند و گزینه ها را برای ارائه به صحن شورا فراخواند .
وی اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر این تصمیم عقلایی اتخاذ و شهردار بوشهر در فرایندی قانونی و منطقی انتخاب شود.
 
 
 
 
 
 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز