نسخه Pdf

این عشق ریشه دار

این عشق ریشه دار

محسن شریفیان



آن چیزی که برای من و هر ایرانی میهن دوست ، خیلی مهم بوده و خواهد بود ، آن تعصبی است که فرد نسبت به زاد و بومش دارد. حالا در هر موقعیت و جایگاهی که می خواهد باشد .
وقتی که می بینیم که یک نفر این قدر روی زادبوم و منطقه اش متعصب است و تا این اندازه زادبومش را دوست دارد، یقیناً انسانی است که می توان روی آن حساب باز کرد. می توان به آن تکیه کرد .
این فرد قطعاً کسی است که علاوه بر عشق بر کشورش و جغرافیای زیستنش ، اخلاق و انسانیت را هم به رسمیت می شناسد . به توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی منطقه اش می اندیشد  .
البته این عقیده بنده است. یعنی من همیشه به این دید، به اینگونه افراد نگاه می کنم. مهندس مهدی مهدی یوسفی یکی از این شخصیتهایی بود که ذکرش در اینجا رفت . در چند دیداری که با هم داشتیم علاوه بر دانش گسترده اش پی بردم که خیلی منطقه اش و فرزندان این استان را دوست دارد..همیشه با بزرگی خاصی از منطقه اش یاد می کرد. این مسئله برای من خیلی مهم بود که آدم ها خودشان را نبازند و در هر شرایطی خود را نگه دارند. که از کجا آمده اند و نهایتاً به کجا می خواهند بروند.
و این چیزی است که متأسفانه در چند سال اخیر، بین کسانی که پست می گرفتند و جایگاهی پیدا می کردند حالا چه وجه ملی و چه استانی شاهدش بوده ایم. و سعی می کردند به نوعی قالب خودشان را عوض کنند و یک شخصیت دیگری پیدا کنند. اما مهدی یوسفی از این دسته افراد نبود . او از این رفتار دوری می جست و به داشته های منطقه اعتقاد داشت.
او علاوه بر منطقه اش، به فرهنگ و هنر این سامان نیز تعلق خاطر داشت داشت و کار فرهنگی هنری را می فهمید و در حمایت از توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر استان پیشقدم بود .
در پایان بسیار سپاسگزارم از ایشان که واقعاً حمایت کردند از فرهنگ و هنر، تا آنجا که من سراغ دارم. و یا حداقل تا آنجا که ما گذارمان می افتاد به آن منطقه. واقعا خیلی حمایت کردند .خودش و مجموعه اش و از هیچ مساعدتی دریغ نمی کردند .
اما این به آن معنی نیست که سایر مدیرانی که بودند همکاری نکردند، بلکه رویکرد آنها هم نسبت به هنر و کارهایی که ما انجام می دادیم خیلی خوب بود . امیدوارم که سید پیروز موسوی نیز با توجه به شناختی که از ایشان داریم همچون مهندس یوسفی فرهنگ و هنر استان را حمایت کند و  آینده ی خوبی را برای  هنرمندان این سامان ترسیم کند . البته با توجه به شناختی که از ایشان دارم امیدوارم که اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.
ارسال دیدگاه