کره جنوبی ‌در منطقه ویژه عسلویه سرمایه‌گذاری می‌کند

کره جنوبی ‌در منطقه ویژه عسلویه سرمایه‌گذاری می‌کند

استاندار بوشهر گفت: حضور شرکت کره جنوبی در استان بوشهر برای بررسی در سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش پالایشگاه در منطقه ویژه شمال استان سبب خوشحالی ماست.
عبدالکریم گراوند در جمع خبرنگاران در بوشهر  با بیان اینکه تقویت روابط اقتصادی کشورهای مختلف با ایران نشان‌دهنده شکست آمریکا در اهداف خود در تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است اظهار داشت: در شرایطی که به هر شکل سران آمریکا دنبال این هستند که با بهانه‌های مختلف ایران را تحریم کنند ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد سرمایه گذاران را ترغیب می‌کند که سرمایه‌گذاری کنند و حضور سرمایه گذاران در کشور نشان می‌دهد که آمریکا در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده است.
وی با ابراز خوشحالی از حضور شرکت کره جنوبی در استان بوشهر بیان کرد: حضور شرکت کره جنوبی در استان بوشهر برای بررسی  در سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش پالایشگاه در منطقه ویژه شمال استان سبب خوشحالی ماست.
استاندار بوشهر با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه اسکله و حمل و نقل دریایی پیشنهاداتی از سوی شرکت کره جنوبی ارائه شده است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی بر این است که از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت کند به خصوص کشورهایی که دوست ما هستند و با آنها روابط دیرینه‌ای مانند ژاپن و کره  جنوبی داریم.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین منبع ذخیره گازی جهان در استان بوشهر قرار دارد گفت: این ظرفیت سبب شده تا این استان به عنوان پایتخت انرژی ایران معرفی شود.
استاندار بوشهر، حضور هیئت‌های مختلف خارجی در ایران را نشان از موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی این ظرفیتی که در استان وجود دارد زمینه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاری برای این ظرفیت‌ها صورت بگیرد و توسعه استان و کشور را شتاب بیشتری بخشد.
گراوند با اشاره به علاقه‌مندی ایران در تقویت ارتباط با کشورهای آسیایی گفت: در این زمینه  ژاپن و کره  جنوبی می‌توانند از شرکای خوب جمهوری اسلامی باشند.
وی با بیان اینکه شرایط  سخت اقتصادی سپری می‌شود تصریح کرد: به طور یقین این شرایط سخت سپری می‌شود و باید از این فرصت برای توسعه روابط با دیگر کشورها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز