به روایت روزنامه اطلاعات

21 آبان‌ماه 1340

به روایت روزنامه اطلاعات


در جلسه هیئت دولت با شاه چه گذشت؟!
از ساعت سه و نیم تا پنج بعد از ظهر دیروز دولت در حضور شاه جلسه تشکیل داد، در این جلسه علی امینی نخست وزیر گزارشی از اقدامات 6 ماهه دولت و برنامه هایی را که برای آینده طرح شده است، به عرض رساند. این اولین بار بود که دولت فعلی در حضور شاه تشکیل شده بود.
 شاه پس از استماع گزارش دولت، پیرامون مبارزه با فساد ، انجام اصلاحات اداری ، پیشرفت برنامه های کشاورزی و بهبود وضع زندگی مردم دستورات موکدی صادر کرد.
 «اطلاعات» نوشت: شاه در جلسه دیشب، دولت و برنامه های آن را تایید کرده است، شاه تاکید کرده است : « دولت از امکانات موجود نهایت استفاده را کند و برنامه های اصلاحی را بموقع اجرا بگذارد.»
 بر اساس این گزارش شاه در مورد مبارزه با فساد به هر صورت و به هر کیفیت که باشد تاکید خاصی نموده و از دولت خواسته است که با نهایت جدیت و بدون هیچ گونه اغماضی عمل کند تا یک محیط کار و فعالیت سالم برای مردم به وجود آید!
 قرار بازداشت ابتهاج صادر شد
ابوالحسن ابتهاج پس از 5 ساعت تحقیق از طرف بازپرس دیوان کیفر بازداشت شد ، قرار بازداشت ابتهاج به اتهام تصرف غیرقانونی در اموال دولت صادر شده است.
 به دنبال بازداشت ابتهاج امروز چند تن از اعضای شورای عالی و هیئت نظارت سازمان برنامه به دادگستری احضار شدند.
 وام جدید آمریکا به ایران در واشنگتن بررسی می شود
خداداد فرمانفرمائیان معاون اقتصادی و مالی سازمان برنامه درباره وام درخواستی از صندوق وام های عمرانی آمریکا اظهار داشت : تقاضای سازمان برنامه برای دریافت وام از صندوق مزبور فردا در واشنگتن مطرح خواهد شد و پس از مذاکرات لازم قرارداد متمم آن به تهران ارسال می شود تا به امضای نهایی برسد.
 معاون سازمان برنامه افزود: به احتمال قوی این قرارداد در آذرماه به تهران می رسد و از طرف دولت ایران نخست وزیر و از طرف دولت آمریکا هولمز سفیر کبیر آمریکا در ایران آن را امضا خواهد کرد.
 باید به دولت عواقب سوء تاخیر انتخابات را گوشزد کرد
صدرالاشراف رئیس سابق مجلس سنا امروز گفت : من اقداماتی را که به صورت طرفیت باشد منتج به نتیجه نمی دانم بلکه به نظر من راه عاقلانه تری وجود دارد و آن این است که به طور بی طرفی و دوستانه با دولت مذاکره و انتظار مردم را به انتخابات و تشکیل مجلس گوشزد دولت نمود و عواقب سوء تاخیر این موضوع را تذکر داد و به نظر من راه مفیدتر این است.
 ادغام بانک ها با مقررات موجود ممکن نیست
یکی از روسای بانک مرکزی ایران گفت : ادغام بانک ها به هر ترتیب که باشد با وضع فعلی بانک های مورد نظر غیر ممکن است.
وی با اعلام این موضوع اظهار داشت : چنان چه مقتضیات چند بانک ایجاب نماد از نظر بهبود وضع خود در یکدیگر ادغام شوند این امر با شرایط فعلی و قوانین و آئین نامه های موجود و بخصوص اساسنامه های بانک ها مغایرت دارد، به طور کلی هیئت مدیره هیچ یک از بانک هایی که اکنون قصد الحاق به یکدیگر را دارند حق این اقدام را نخواهند داشت.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز