پروازهای نجومی

تعزیرات کجاست ؟

پروازهای نجومی

چند وقتیست که برخی شرکت های هواپیمایی با افزایش بهای بلیط پروازهای خود ، شهروندان بوشهری را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته اند . در حالیکه مردم از سختی ها و مشکلات اقتصادی در رنج به سر می برند و سایه فقر و تنگدستی بر سرشان گسترده شده است اینک برخی از شرکت های هواپیمایی با توجیهاتی مضحک نرخ شناور ، بهای پروازهای خود را از مسیر تهران به بوشهر و بالعکس با استفاده از بی تفاوتی و بی خیالی و عدم نظارت دستگاههای نظارتی،  با افزایش بهاء زندگی مردم را نشانه رفته و با تصمیماتی غیر اخلاقی هر آنچه که خود صلاح می دانند و هر آنچه که تیغشان می برد گوش مردم را هدف قرار می دهند .
یک مسافر بوشهری که  در آخر هفته گذشته از تهران بازگشته است به خبرنگار پیام عسلویه گفت : چهارشنبه گذشته که قصد برگشت به بوشهر داشتم ناگهان با بهای نجومی بلیط هواپیما روبرو شدم و از آنجا که باید فردای آن روز در بوشهر حضور داشته باشم بلیط پرواز تهران به بوشهر را با قیمت 000/998/7 ریال خریداری کردم .
این مسافر افزود : برای من کارمند مقدور نیست چنین قیمت هایی را بابت یک پرواز بپردازیم . قیمتی که از نرخ برخی پروازهای خارجی بیشتر است .
وی با بیان اینکه دولت باید در مواجهه با این نوع گرانفروشی ابزارهای نظارتی خود را به کار اندازد و با این شرکت ها برخورد نماید اظهار داشت : دستگاههای نظارتی باید در این زمینه جدی باشند و نگذارند که قیمت ها با سلایق و صلاحدید خود شرکت ها افزایش پیدا کند و هر کس هر آنچه که خود می خواهد انجام دهد . مسئولین امر باید با این بی انصافی که به نوعی اخلال در زندگی جاری شهروندان می باشد برخورد لازم انجام دهند.

یکی دیگر از مسافران شرکت هواپیمایی زاگرس است که شدیدا از افزایش بهای بلیط پروازهای آن شکایت دارد . او می گوید این نوع قیمت گذاری ها اجحاف به حقوق شهروندان می باشد و با منشور اخلاقی یک شرکت هواپیمایی آن هم در نظام جمهوری اسلامی فرسنگ ها به دور است . این شهروند بوشهری اظهار داشت : تعزیرات باید در این حوزه ورود پیدا کند و با ابزار قانون با تمامیت خواهی این نوع شرکت ها  برخورد نماید .
دولت فکری برای گرانی بلیط هواپیما کند
در همین رابطه عضو شورای اسلامی شهر نیز شدیدا به این افزایش قیمت پروازهای بوشهر به تهران و بالعکس اعتراض دارد .
کیوان هاشمزاده هاشم زاده با انتقاد از روند گرانی بلیط هواپیما در مسیر بوشهر-تهران می گوید: مدیران دولتی که از جیب خودشان بلیط هواپیما نمی دهد و قیمت بلیط این مسیر 700 تا 800 هزارتومان که سهل است، اگر 7 میلیون تومان هم باشد مشکلی برای پرداخت ندارند، همچنین خبر داریم بلیط های برخی نمایندگان مجلس هم از سوی دوستان آنها خرید می شود و نگرانی در این خصوص احساس نمی شود، ولی مردم چه گناهی کرده اند که برای سفر کاری یا درمانی باید متحمل چند میلیون تومان شوند؟

تعزیرات ورود کند
با توجه به تمامیت خواهی این شرکت ها و عدم توجه آنها به حقوق شرکت ها به نظر می رسد اداره کل تعزیرات باید در این  زمینه ورود کند و با شرکت هایی که با استفاده از برخی از موقعیت ها و کم بودن پروازها  قصد اجحاف به حقوق شهروندان دارند برخورد کنند و نگذارند بیش از این مردم متوجه خسارت شوند . استاندی نیز می تواند در این زمینه هشدارهای لازم را به شرکت های مستقر در بوشهر بدهد و نگذارد این شرکت ها اینچنین بی پروا بتازند و روز به روز به افزایش قیمت بلیط پروازها  بپردازند .

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز