تعرفه های درآمدی شهرداری بوشهر نیازمند بررسی کارشناسی است

تعرفه های درآمدی شهرداری بوشهر نیازمند بررسی کارشناسی است

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بررسی تعرفه های درآمدی این شهرداری برای سال آتی نیازمند بکارگیری کارشناسان نخبه و متخصص در حوزه بودجه، هزینه و درآمد است.

اکبر توسلی در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: وقتی برای طراحی یک پارک هزینه ای چند میلیاردی صورت می گیرد شایسته است در ارتباط با بودجه و تعرفه های درآمدی نیز به فراخور اهمیتش کارشناس بکار گرفته شود.
وی بیان کرد: همچنین وقتی 80 درصد بودجه شهرداری از محل اعتبارات ارزش افزوده است کاهش و افزایش تعرفه ها به نوعی بی نتیجه است.
توسلی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بودجه یکهزار و 850 میلیارد ریالی شهرداری بوشهر برای امسال محقق نشده که این خود نشان از نبود کار کارشناسی در تعریف تعرفه های درآمدی شهرداری است.
وی اظهار داشت: اداره کل بنادرو دریانوردی با همه ضرر و زیانی که برای شهر بوشهر به دنبال داشته خروجی مناسبی ندارد.
توسلی افزود: این مجموعه باعث خسارت جبران ناپذیری به تاسیسات زیر زمینی، منحول های سطح شهر، آسفالت و رنگ آمیزی های شهر بوشهر شده است.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به این که امسال فشار مضاعف اقتصادی بر مردم ایجاد شده هرگونه افزایش عوارض در عرصه خدمات ساخت و ساز مسکونی و تجاری در بودجه سال آینده شهرداری بوشهر غیرمنطقی به نظر می رسد.
کیوان هاشم زاده افزود: با این وجود افزایش عوارض خدمات برای بخش اداری و دولتی مطابق هزینه ها در یک ساز وکار قانونی می تواند راه گشا و در افزایش درآمد شهرداری ایفای نقش کند.
وی یادآور شد: شهرداری بوشهر باید به دنبال جذب 100 میلیارد ریال تعرفه سالانه از فروش بلیت هواپیما و حوزه کشتیرانی باشد.
هاشم زاده گفت: بر اساس بند الف ماده های 43 و 47 قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت های هواپیمایی موظف هستند که 5 درصد از بهای بلیت که از مردم می گیرند را تا پانزدهم ماه بعد به شهرداری محل فروش بلیت پرداخت کنند.
وی بیان کرد: در حوزه بنادر و دریانوردی نیز محل درآمد وجود دارد که بر اساس بررسی های انجام شده سهم بندر بوشهر بین 60 تا 100 میلیارد ریال در سال است.
 
ارسال دیدگاه