شمشیری: به این رفتارهای سیاسی پایان بدهید

هاشم زاده : نیروهای ارزشی نگران سازمان فرهنگی شهرداری اند

شمشیری: به این رفتارهای سیاسی پایان بدهید

پیام عسلویه : بعد ازظهریکشنبه صحن علنی شورای اسلامی شهر بوشهر محل دیالوگ دو عضو این شورا با موضوع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر بود . سازمانی  که در این سالها محل دعوای دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بوده است . محلی که پس از سالها اداره شدن توسط اصلاح طلب های بوشهری 5 سال پیش به دست به دست اصولگرایان افتاد. حالا حالا اما چرخ دوباره چرخیده است و باز سکان این سازمان مهم به دست طیف اصلاح طلب شورا افتاده است و با حکم شهردار محمد صادق سعیدی  به عنوان مدیر عالمل این سازمان منصوب شده است . محمد صادق سعیدی که پیش از این مدیر روابط عمومی شهرداری بندر بوشهر را برعهده داشته است در دوران حاکمیت اصلاح طلبان بر این سازمان معاونت صدرالله محمدی باغملایی را بر عهده داشته است .
یکشنبه هفته جاری در حالی که شهردار بوشهر با مدیر عامل تازه منصوب شده خود به صحن شورا آمده اظهارنظر هاشم زاده عضو منتسب به اصولگرای این شورا، منجر به پاسخ شمشیری عضو اصلاح طلب شورای شهر شد .

نیروهای ارزشی نگران سازمان فرهنگی هستند
کیوان هاشم زاده، عضو شورای شهر در نطق خود با اشاره به تغیرات سیاسی در سازمان فرهنگی ور زشی شهرداری بوشهر، گفت: قبل از اینکه تصمیمی در خصوص تغییرمدیریت فرهنگی و ورزشی شهرداری بوشهر صورت بگیرد بسیاری از افراد مذهبی و دغدغه مند در حوزه فرهنگی طی جلساتی خواستار توجه ویژه شهردار به حوزه فرهنگی شهر بوده اند. 
هاشم زاده اظهار کرد: شهردار حق دارد دستیارانی انتخاب کند تا بتواند به خوبی در حوزه مدیریتی خود موفق باشد و هیچ گونه درخالتی در تصمیم گیری های شهرداری ندارم، اما باید به دغدغه های مردم در حوزه فرهنگی و مذهبی توجه شود.
 عضو شورای شهر بوشهر افزود: مردم ما را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده اند و امروز دغدغه اصلی مردم با تغییر در مدیریت فرهنگی و ورزشی شهرداری این است که تغیرات در حوزه سیاسی بوده است و می ترسند اتفاقی که در شیراز رخ داد با آن بیلبورد سربازان اسراییلی در سطح شهر در بوشهر اتفاق بیافتد که با روحیه انقلابی و ولایتمداری مردم استان بوشهر سازگاری ندارد.
 وی عنوان کرد: من به عنوان نمیانده مردم که مشکلات را جهت ارائه به من منعکس می کنند، امروز جمعی از شهروندان ساکن رد شهر بوشهر اعتقاد دارند تغییرات در شهرداری بوشهر به منظور انتخابات آینده است که از همین جا به عنوان نماینده مردم از همه متولیتن امر در شهرداری و سازمان فرهنگی می خواهم شرایطی ایجاد نکنند که مردم تاچار شوند به بند " م " وصیت حضرت امام راحل( ره) بپردازند.
 به این رفتارهای سیاسی پایان دهید
در ادامه، طاهره شمشیری عضو شورای شهر بوشهر به اظهارات هاشم زاده واکنش نشان داد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه مخاطب صحبت های من کسانی هستند که هر اتفاقی را سیاسی جلوه می دهند گفت: از آنها می خواهم هر نوع تغییراتی در شهرداری و سازمان های تابعه را سیاسی جلوه ندهید. اگر قرار بود شورا و شهرداری سیاسی کاری کنند ادم های قوی سیاسی در حوزه عمرانی، مالی، شهرسازی و... وجود دارد، اما بنا به مصلحت شهر و اینکه شهرداری رنگ و روی سیاسی نگیرد، این افراد منصوب نشده اند.
شمشیری با بیان اینکه انگ زدن به دیگران خصوصیت رسانه ها زرد است نه انسان های فرهیخته، اظهار داشت: اتفاقا انتخاب سعیدی برای مدیریت سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر خواسته مردم برای گذاشتن فردی پاکدست و از میان اهالی هنر بوده است.
وی با بیان اینکه برخی افراد تلاش می کنند که ما را در مقابل دوستان ارزشی قرار دهند تصریح کرد: البته سیستم قوی است و اجازه نمی دهند فرد غیر ارزشی وارد عرصه مدیریت شود، براین اساس همه ما ارزشی هستیم، بنابراین هشدار می دهم که فتنه مقابله با ارزشی ها به جایی نمی رسد و همه باید مقابل تفرقه افکنی و رفتارهای سیاسی هوشیار باشیم.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته کارهای فرهنگی در مجموعه شهرداری تعطیل و حتی زیرساخت هایی که قبلا ایجاد شده بود ازبین بردند. مثلا طی چهار ماه گذشته شهرداری می خواست تابلوهای تبلیغاتی را به مزایده بگذارد اما اطلاعات آن توسط سازمان فرهنگی در اختیار شهرداری قرار نگرفت.
شمشیری با بیان اینکه در چند سال گذشته اموال شهرداری توسط عده ای پایمال شده خطاب به شهردار بوشهر گفت: از شما می خواهم دست کارمند، رئیس و نیرویی که به اموال شهر ضربه وارد کرده قطع کرده و نسبت به مزایده تابلوهای تبلیغاتی اقدام نمایید تا به روش های سلیقه ای در این خصوص پایان داده شود.
ملاک من پاکدستی است
شهردار بوشهر نیز درخصوص بحث پیش آمده درباره سازمان فرهنگی شهرداری، با بیان اینکه اولین ملاک من برای انتصابات، پاکدستی بوده، گفت: برخی به من گفتند مدیر جدید سازمان فضای سبز شهرداری فلان دیدگاه سیاسی دارد، ولی برای من پاکدستی و توانمندی مهم است.
امیری با بیان اینکه غیر از یک مورد، سایر انتصابات از نیروهای شهرداری بوده تا در بدنه انگیزه کافی جهت ارتقا شکل بگیرد، افزود: سعیدی از نیروهای توانمند شهرداری است و به ایشان هم گفته ام که متعلق به همه قشرها هستید.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز