فروش کند الکتریکی‌ها چالش برانگیز است

فروش کند الکتریکی‌ها چالش برانگیز است

فولکس‌واگن در سال گذشته بيش از 10.8 ميليون خودرو فروخته که حدود 100 هزار دستگاه آن الکتريکي بودند. به گزارش گروه خودروي عصر ايران به نقل از "سي سي ان"، فروش يک درصدي خودروهاي الکتريکي احتمالا براي کارخانه بزرگي مانند فولکس واگن و ديگر خودروسازان جهان چالش‌برانگيز است. خودروسازان سال‌هاست که سياست ساخت الکتريکي‌ها را در پيش دارند و موظف به توليد آن در زمان مقرر هستند. آنها براي توليد و ساخت الکتريکي‌هاي ده‌ها ميليارد دلار سرمايه‌گذاري  فناوري‌هاي خودران کرده‌اند و ظاهرا تاکنون موفقيت چنداني را کسب نکرده‌اند.
خودروسازان در همه جاي جهان در حال کاهش موتورهاي بنزيني و ديزلي خود بوده و اهداف جاه‌طلبانه‌اي را براي الکتريکي‌ها در نظر دارند اما در حال حاضر پايگاه آنها براي شروع بسيار کوچک محسوب مي‌شود.
  آئودي، پورشه و اشکودا در زير مجموعه گروه خودرويي فولکس‌واگن قرار دارند و در مجموع 400 هزار دستگاه از توليدات آنها الکتريکي بوده که اگر هيبريدي‌ها را نيز به آنها بيفزايم تعدادشان به 100 هزار نسخه يا کمتر از يک درصد خواهد رسيد.
اما رقيب آلماني  فولکس‌واگن در اين بخش وضعيت بهتري دارد و بيش از 143 هزار خودروي الکتريکي را در سال 2018  فروخته است. ميزان فروش الکتريکي‌هاي ب‌ام‌و در برابر مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزايش نشان مي‌دهد اما همين ميزان تنها 6 به درصد از ميزان فروش ب‌ام‌و مي‌رسد. ظاهرا فولکس‌واگن با تمام ميزان فروشش در حوزه الکتريکي‌ها، از رقبايي مانند رنو يا نيسان نيز عقب افتاده است. اين خودروسازي در سال‌هاي قبل سرمايه‌گذاري سنگيني را روي ديزلي‌ها سرمايگذاري کرد که نتايج وحشتناکي به بار آورد. لازم به يادآوري نيست که رسوايي ديزلي چند سال قبل نتيجه سياست‌هاي فولکس‌واگن در جهان به شمار مي‌آيد.فولکس‌واگن براي به دست آوردن تاج پرفروش‌ترين خودروسازي جهان با تويوتا و ائتلاف "رنو- نيسان_ ميتسوبيشي" رقابت داردو در سال 2018 گوي رقابت را از آنها ربوده است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز