دو عامل مهم‌ مرگ‌ومیر قابل‌پیشگیری کودکان در استان

دو عامل مهم‌ مرگ‌ومیر قابل‌پیشگیری کودکان در استان

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده گفت: سوانح و حوادث مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر قابل‌پیشگیری کودکان در استان بوشهر است.

دکتر طیبه احمدزاده سوانح و حوادث را دومین و مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر در کشور و استان بوشهر خواند و افزود حادثه عبارت است از یک اتفاق پیش‌بینی نشده و خارج از انتظار که موجب آسیب‌هایی شامل مصدومیت، بیماری و یا مرگ‌ومیر است.
وی حوادث را شامل عمدی، غیرعمدی و بلایای طبیعی دانست و عنوان داشت: حوادث غیرعمدی شامل حوادث ترافیکی، سوختگی و برق‌گرفتگی، غرق‌شدگی، سقوط و صدمات بدنی، مسمومیت، خفگی با جسم خارجی و حوادث محیط کار بوده که حوادث ترافیکی بیشترین علت مرگ را به خود اختصاص می‌دهد.
این کارشناس مسئول اظهار داشت: به مناسبت هفته سلامت جلسه آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان توسط کارشناسان واحد سلامت خانواده در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب(س) برای مراجعه‌کنندگان برگزار شد که هدف از این جلسه ارتقا سطح آگاهی و سواد سلامت خانواده‌ها در خصوص پیشگیری از سوانح و حوادث و نقش موثر آن درمرگ‌های قابل‌اجتناب کودکان است.
در ادامه کلیاتی در مورد سوانح و حوادث ترافیکی توسط کارشناس کودکان و مطالبی در خصوص خفگی و اقدامات لازم در زمان وقوع خفگی در کودکان توسط دکتر احمدزاده به‌صورت تئوری و عملی به مادران آموزش داده شد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز