اجرای 706 پروژه محرومیت زدایی در بوشهر تصویب شد

اجرای 706 پروژه محرومیت زدایی در بوشهر تصویب شد

مدیرسازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در سال جاری اجرای 706 پروژه محرومیت زدایی در این استان با 307 میلیارد ریال اعتبارتصویب شده است.

ذوالفقار عباسی فر روز سه شنبه به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی افزود: 60 درصد این پروژه ها در بخش احداث مسکن مددجویی است که سال گذشته عملیات اجرایی 382 واحد مسکونی آغاز و از این تعداد 100 واحد در مرحله نازک کاری و مابقی در مرحله پی ریزی است.
وی بیان کرد: همچنین در بخش اقتصاد مقاومتی نیز 20 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می شود.
عباسی فر یادآورشد: راه اندازی 741 گروه جهادی پایگاه ‌محور و خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم به میزان 47 هزار نفر روز از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در استان بوشهر است.
مدیرسازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به سیل خوزستان گفت: 955 نفر در قالب گروه های جهادی عازم مناطق سیل زده از جمله شهرستان باوی استان خوزستان شدند.
عباسی فر افزود: اعزام 293 تیم بهداشتی به مناطق سیل زده، ارائه خدمات بهداشتی به سه هزار و 420 نفر و توزیع 400 میلیون ریال دارو، ارائه خدمات مهندسی و احداث سیل بند، پخت روزانه سه هزار دست غذا و پنج هزار قرص نان گرم از جمله خدمات ارائه شده در شهرستان سیل زده باوی خوزستان توسط بسیج سازندگی استان بوشهر است.
وی میزان کمک های مردم نوع دوست استان بوشهر به سیل زدگان که از طریق بسیج سازندگی جمع آوری شده است را 40 میلیارد ریال اعلام کرد.
عباسی فر گفت: طرح ایجاد بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب و به منظور محتوا بخشی به اوقات فراغت جوانان صادر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تربیت صحیح فرزندان از دغدغه های اصلی خانواده ها به شمار می رود، اردوهای جهادی می توانند بهترین فرصت برای خودسازی جوانان باشند.
عباسی فر اظهارداشت: ایجاد شور و نشاط و تربیت نیروهای جهاد گر و حضور آنان در روستاها و مناطق محروم و دورافتاده از مهمترین دستاوردهای بسیج سازندگی است.
مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر اجرای طرح‌های زودبازده و عام‌المنفعه، طرح‌های اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه اقتصاد و حمایت از کارگاه های کوچک اقتصادی را از جمله دیگر کارکردهای بسیج سازندگی عنوان کرد.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز