توقیف 17 خودروی شوتی در دشتستان

طی یک هفته گذشته؛

توقیف 17 خودروی شوتی در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف 17 دستگاه خودروی سواری تنردو (شوتی) طی یک هفته گذشته در محورهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سرهنگ سید جواد رضوی در تشريح جزئيات این خبر اظهار داشت: با توجه به حمل قاچاق توسط خودروهای شوتی و وقوع چند فقره تصادف در محورهای کلمه، بوشکان و تنگ ارم و نارضایتی شهروندان، کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف خودروهای شوتی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در نتیجه حضور فعال پلیس و گشت زنی عوامل انتظامی در محورهای کلمه و تنگ ارم طی یک هفته گذشته تعداد 17 دستگاه خودروی سواری تندرو ویژه حمل کالای قاچاق توقیف شد.
اين مقام انتظامی عنوان کرد: برخورد  قاطع و قانونی با خودروهای شوتی در راستای مبارزه با حمل قاچاق و ایجاد امنیت جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان دشتستان از خواسته های به حق شهروندان می باشد که در دستور کار مأموران انتظامی قرار دارد.
گفتنی است خودروهای سواری موسوم به شوتی که حامل بار قاچاق هستند عمدتا شبانه و بلافاصله پس از بارگیری بدون استراحت کافی و با سرعت بالا به سمت مقاصد خود حرکت می‌کنند.
پدیده اتومبیل های شوتی طی چند سال گذشته در استان بوشهر رشد فزاینده ای داشته است. این خودروها به دستورها و هشدارهای پلیس‌ راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی می‌کنند و همچنین در جاده دست به حرکت‌های نمایشی می‌زنند که گاها و به دلیل خواب‌آلودگی یا بی احتیاطی راننده، خودرو واژگون می‌شود. اغلب تصادفات این خودروها منجر به فوت است که قربانیان نیز رانندگان و سرنشینان همین خودروها هستند.
ارسال دیدگاه