کاری از نماینده مجلسی که وامدار وزیر شد ساخته نیست

امام جمعه دیر:

کاری از نماینده مجلسی که وامدار وزیر شد ساخته نیست

امام جمعه دیر گفت: یکی از مسؤولیت‌های نماینده نظارت، سؤال، تذکر و استیضاح است اما اگر از همان اول خود را وامدار وزیر کرد دیگر این کارها از او ساخته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) و با بیان اینکه مجلسی در رأس امور است که کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی از هر شیوه‌ای استفاده نکرده و با هر کسی زد و بند و از هر وسیله‌ای برای رسیدن به کرسی مجلس استفاده نکنند، گفت: یکی از مسؤولیت‌های نماینده  نظارت، سؤال، تذکر و استیضاح است اما اگر از همان اول خود را وامدار وزیر کرد دیگر این کارها از او ساخته نمی‌شود.
امام جمعه بندر دیر ادامه داد: مردم باید واقعا با چشم باز، درایت، بینش  و بصیرت افرادی را انتخاب کنند که مدرس‌وار باشند که نماینده واقعی ملت بود و نمایندگان در باقی‌مانده از عمر این مجلس به وظیفه‌شان عمل کنند.
وی با اعلام اینکه متأسفانه قلیان که مدتی به حاشیه رفته بود باز در برخی از جاهای شهر عرض اندام می‌کند، افزود: خیلی از بیماری‌ها از تبعات مصرف دخانیات است و خطر قلیان بیش از سیگار است و در اسلام هر چیزی که ضرر داشته باشد مصرفش جایز نیست و برخی از مراجع هم حرمت آن را اعلام کرده‌اند.
حسینی با اشاره به اینکه باید در نحوه بیان مطالب به‌ویژه در فضای مجازی دقت‌نظر داشته باشیم خاطرنشان کرد: جوانان ما شاید دغدغه‌های به‌جایی هم داشته باشند اما تعابیری که گاهی اوقات در فضای مجازی به کار می‌برند و نحوه انتقاداتشان چیزی نیست که از نظر اسلام قابل قبول باشد؛ انسان می‌تواند با ادبیات درست و با منطق حرف و دغدغه‌اش را بیان کند اما توهین کردن و لجن‌مال کردن دیگران از نظر اخلاقی و اسلامی کار درستی نیست.
وی اضافه کرد: آن چیزی که مدنظر رهبر انقلاب است یعنی دستیابی به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) از عهده دولتی برمی‌آید که جوان و حزب‌اللهی باشد و با تمام وجود به ارزش‌های اسلامی اعتقاد داشته باشد، که رهبری زمینه‌سازی برای داشتن  چنین دولتی را خواستار شدند.
خطیب جمعه دیر در رابطه با برجام عنوان کرد: مقام معظم رهبری کلیات قضیه برجام را موافقت نمودند اما در بحث اجرا شرایطی گذاشتند که متأسفانه به همه شرایط عمل نشد، البته خود رهبری فرمودند که دوستان  تلاش کردند و زحمت کشیدند و عرق ریختند اما در برخی عرصه‌ها موفق نشدند که ما هم از آن عزیزانی که  تلاش کردند تشکر می‌کنیم اما این نکته را بعضی وقت‌ها برخی بی‌انصافی می‌کنند  و می‌گویند که برجام دست‌‌پخت خود رهبری بوده است در حالی که  ایشان فرمودند برجام با شرایط اجرایی شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز