۲۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای گناوه قطع شد

۲۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای گناوه قطع شد

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناوه گفت: به منظور مدیریت مصرف آب در فصل تابستان، این شرکت ۲۰ انشعاب غیرمجاز خانگی و صنعتی را شناسایی و قطع کرد.

مرتضی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شناسایی انشعابات پرمصرف و اخطار به آنان برای رعایت الگوی مصرف، کم کردن آب مراکز تولیدی که مازاد بر سقف ظرفیت قراردادی برداشت آب رند، مرمت و بازسازی و ساخت درب حوضچه های خطوط انتقال و نصب یک دستگاه الکترو پمپ در مجتمع آبرسانی شول برای تقویت فشار آب از دیگر فعالیت های این اداره در سه ماه اول امسال بوده است.
وی اظهار داشت: حفاری روی انشعاب آب مجتمع روستای سمیعا برای افزایش قطر انشعاب، رایزنی و مکاتبه با دهیاران و شوراهای اسلامی براغی توجیه روستاییان در زمینه صرفه جویی و تهیه مخزن ذخیره، ساماندهی انشعابات خانه باغ ها و نصب شیر آلات برای قطع آب انشعابات آنان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناوه گفت: اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب رسانی روستاهای گاو سفید بزرگ و کوچک، چهار برج و چهار محال بخش ریگ پیگیری های لازم انجام که مناقصه آن برگزار و بزودی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: پیگیری در مورد نصب کنتور جدید برای مشترکان روستای عباسی، نصب یک دستگاه الکتروپمپ در خط انتقال آبرسانی روستای قلعه حیدر برای تقویت فشار آب، تعویض ورودی و خروجی آب مجتمع آبرسانی شرق بندر ریگ از دیگر فعالیت های این اداره است.
حسینی بیان کرد: تسریع در فاز اول تعویض شبکه داخلی روستای چهارروستایی و اجرای فاز دوم آن و آبرسانی سیار به مشترکان فاقد آب در سطح روستاهای شهرستان از دیگر برنامه های اولویت دار این اداره است که در حال پیگیری است.
وی گفت: باتوجه به اینکه بارندگی های سال گذشته و ابتدای سال ۹۸ این ذهنیت را در ساکنان روستاهای این شهرستان تداعی کرده که چالش های بی آبی از بین رفته و پایداری آن بصورت مداوم است اما با شروع فصل گرما و مصرف بالای مشترکان و افزایش نیافتن ورودی آب از خط انتقال آب رسانی کوثر، برخی روستاها را با مشکل کم آبی مواجه کرده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناوه یادآورشد: ۶ هزار و ۳۰۰ مشترک در روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره می برند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز