نوجوان دیلمی رتبه سوم جهانی چرتکه را کسب کرد

نوجوان دیلمی رتبه سوم جهانی چرتکه را کسب کرد

مدیر خانه آی مت بهشت کوچک دیلم استان بوشهر گفت: مارال راشدی 11 ساله از اهالی این شهرستان توانست در رقابت های فستیوال جهانی چرتکه در کشور ترکیه مقام سوم جهانی را از آن خود کند.

قمر غلامیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقابت‌ها با حضور یکهزار شرکت کننده از ۱۷ کشور جهان در هفته جاری به همراه دیگر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برگزار شد.
وی ادامه داد: برای حضور در این رقابت ها ۲برگزیده داشتیم که یکی از آنها به دلیل مشکلات مالی نتوانست در این رقابت ها شرکت کند.
غلامیان افزود: این مرکز با محوریت کودکان ۳ تا ۷ سال، درس ریاضی را در قالب بازی، شعر و قصه به صورت مفهومی آموزش می‌دهد و تاکنون توانسته به ۱۲۰ کودک آموزش های لازم را ارائه دهد.
وی بیان کرد: پارسال چهار کودک از خانه آی مت بهشت کوچک شهرستان دیلم به فستیوال جهانی ۲۰۱۸ مالزی راه پیدا کردند که فقط ۲ نفر از آنان توانستند در این رویداد بین المللی شرکت کنند و مقام سوم جهان را کسب کردند.
مدیر خانه آی مت بهشت کوچک دیلم گفت: این مرکز در زمان حاضر حدود ۷۰ شاگرد را جذب کرده که برای کسب موفقیت‌های بیشتر به حمایت مسئولان نیاز دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز