نسخه Pdf

صادرات دام ترکیه به قطر از طریق گمرک بوشهر انجام می‌شود

صادرات دام ترکیه به قطر از طریق گمرک بوشهر انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: صادرات دام‌ کشور ترکیه به کشور قطر از طریق گمرک بوشهر و با نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی استان بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش مهر؛ مرتضی بحرانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در ارتباط با صادرات گوسفند از گمرک بوشهر در شرایط گرانی گوشت اظهار داشت: این دام‌ها که صادرات آنها از گمرک بوشهر انجام شده متعلق به کشور ترکیه هستند.
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این دام‌ها از طریق گمرک بوشهر به کشور قطر ترانزیت می‌شوند و در این بین دامپزشکی استان نیز نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای خود را طبق وظیفه اعمال می‌کند.
وی افزود: حفظ جمعیت دامی کشور یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور محسوب می‌شود که با انجام اقداماتی از قبیل انجام طرح‌های مختلف در راستای پیشگیری از بیماری‌ها، پایش و مراقبت فعال بیماری‌ها، شناسایی کانون‌های بیماری و همچنین با آموزش دامداران و بهره برداران، سعی و تلاش در حفظ جمعیت دامی در دستور کار قرار دارد.
بحرانی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال جاری در بخش مدیریت بهداشت و بیماری‌های دامی در استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال تعداد ۹۳ هزار و ۹۶۷ رأس بره و بزغاله و همچنین پنج هزار و ۸۱۱ رأس گاو و گوساله علیه بیماری برسلوز واکسینه شدند.
وی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۰۲ هزار و ۹۱۷ رأس دام سبک واکسن پیشگیری از بیماری آبله و PPR را دریافت کرده و تعداد شش هزار رأس دام نیز علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده‌اند.
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در بخش پایش و مراقبت فعال بیماری‌ها نیز در تعداد ۹۹۸ مراجعه به واحدهای دامداری تعداد ۸۰ هزار و ۵۹۹ رأس دام معاینه شدند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز