نسخه Pdf

«زندگی و روزگار هنری من» منتشر می‌شود

با مرور فعالیت‌های هنری استاد علی غلامی؛

«زندگی و روزگار هنری من» منتشر می‌شود

اثر پژوهشی «زندگی و روزگار هنری من»، با مرور فعالیت‌های استاد علی غلامی از دهه‌ی 50 تا 90، به همّت جهانشیر یاراحمدی منتشر می‌شود.

یاراحمدی درباره این کتاب می‌گوید: «ایده‌ی این اثر مردادماه 97 نوشته شد. مجموعه‌ای مفصل با حضور عده‌ای از هنرمندان زبده‌ی استان. از همان آغاز آقای غلامی را به عنوان اوّلین نفر انتخاب کردم و مهرماه 97 با ایشان در میان گذاشتم و استقبال کرد. چند شرط گذاشتم برای هر دو نفرمان؛ اول این‌که من زود به زود سؤالات را مطرح کنم و دوم او زود پاسخ بدهد. به طوری که دی‌ماه 97 گفت‌وگوهایمان تمام شود. و همین‌طور هم شد. مهرماه 97 شروع کردیم و اواخر دی‌ماه 97 گفت‌وگوها تمام شد».
یاراحمدی درباره اتمام این پروژه می‌گوید: «بله، گفت‌وگوها تمام شد و در تعطیلات نوروز 98 تنظیم کردم و برای استاد غلامی فرستادم تا خودش هم بخواند. و خوانده بود».
یاراحمدی افزود: «استاد غلامی اواخر فروردین‌ماه نوشت: چند خاطره‌ی دیگر دارم و می‌خواهم اضافه کنم». که متأسفانه نشد!
یاراحمدی درباره‌ی کلیت این اثر می‌گوید: «کار، ساختار پژوهشی دارد، اما مبتنی بر تاریخ شفاهی است و در پنج فصل تنظیم شده؛ فصول 1 تا 4 گفت‌وگوها در زمینه‌های مختلف کاری تنظیم شده و فصل پنجم هم چکیده‌ای از اسناد، تصاویر و مستندات هنری، آموزشی ایشان در طول دوره‌ی فعالیت».
یاراحمدی در پایان اشاره کرد: «شوق و ذوقی که آقای غلامی برای این کار داشت، برایم انتشار و رونمایی از این کار را بدون حضورش خیلی تلخ کرده است. پس از خوانش نهایی گفت‌وگوها، از من پرسید: کِی کتاب چاپ می‌شود؟ انگار در زیر متن کلامش عجله‌ای بود که الان دیگر دلیلش را می‌دانم».
این هنرمند و پژوهشگر تئاتر ابراز امیداری کرد: «امیدوارم نیمه‌ی دوم امسال این کتاب را منتشر کنیم و زندگی و روزگار هنری‌اش را در حوزه‌های مختلف به زبان و روایت خودش برای همیشه زنده نگه داریم».

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز