۲۰۰ هکتار اراضی دیر زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفت

۲۰۰ هکتار اراضی دیر زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفت

سامانه آبیاری قطره ای امسال در سطح ۲۰۰ هکتار مزارع گوجه فرنگی دیر اجرا شد که در مجموع سطح زیر پوشش سامانه های آبیاری تحت فشار در این شهرستان به چهار هزار و ۸۰۰ هکتار رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر روز دوشنبه گفت: برای کمک به توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب ۸۵ درصد هزینه های اجرایی طرح آبیاری تحت فشار به صورت کمک بلاعوض تا سقف ریالی تعیین شده به کشاورزان پرداخت می شود.
عیسی محمددوست در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال برای هر هکتار طرح کشت آبیاری قطره ای بصورت میانگین ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است و کشاورزانی که تاکنون از تسهیلات و کمک بلاعوض دولت در این زمینه استفاده نکرده اند می توانند برای برخورداری از این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان دیر مراجعه کنند.
وی با اشاره به سطح زیرکشت بودن هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری برای مساعدت در تامین آب مورد نیاز کشاورزان و استفاده بهینه از آن و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی تفاهم نامه الگوی کشت با کشاورزان منطقه منعقد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دیر یادآورشد: از ابتدای آغاز طرح آبیاری قطره ای تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
وی گفت: شهرستان دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد که ۱۰ هزار کشاورز دائم و فصلی با استفاده از یکهزار و ۲۵۰ حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان مشغول کشاورزی هستند.
محمددوست افزود: جهاد سازندگی باهدف رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در روستاها به فرمان امام راحل تشکیل شد و در ساختار جدید در زمینه اهداف تشکیل وزارتخانه پیشرو و طلیعه دار عمران و آبادانی روستاهاست.

ارسال دیدگاه