شکست سناريوي سعودي‌ها براي مقصر جلوه دادن ايران در وقايع 11 سپتامبر

شکست سناريوي سعودي‌ها براي مقصر جلوه دادن ايران در وقايع 11 سپتامبر

کنگره ايالات متحده آمريکا، براي اولين بار گزارش محرمانه خود را در مورد اتفاقات 11 سپتامبر سال 2001 منتشر کرد. در اين گزارش تأکيد شد، ايران بر خلاف برخي شايعات و گمانه زني‌هايي که پيش از اين صورت گرفته بود، هيچ گونه دخالتي در حملات تروريستي نداشته است.
به گزارش «تابناک»، به نقل از خبرگزاري CNN، اين گزارش 28 صفحه‌اي در بر دارنده اطلاعاتي است که ظاهرا حاکي از ارتباط مستقيم دولت عربستان سعودي در وقايع يازده سپتامبر و هواپيما ربايي‌هاي مربوط به اين واقعه است. همچنين بر اساس اين گزارش، ادعا‌ها و اظهاراتي که پيش از اين در دادگاهي در نيويورک، مبني دخالت و ارتباط ايران در اين وقايع شده بود، کاملا بي‌اساس از آب درآمد. اين در حالي است که حسين شيخ الاسلامي، مشاور رئيس مجلس نيز در گفت وگو با خبرگزاري اسپاتنيک با تأکيد بر اينکه شواهد عدم دخالت ايران در وقايع يازده سپتامبر منتشر شده است، از اين موضوع خبر داده که بر اساس گزارش کنگره، تروريست‌هاي يازده سپتامبر، يا شهروندان سعودي بوده‌اند و يا در اين کشور آموزش و تعليم ديده بودند.
حدود سه ماه قبل دادگاهي در نيويورک، ايران را در حالي که هيچ اسناد و شواهدي از دخالت در وقايع يازده سپتامبر وجود نداشت، محکوم به پرداخت 10 ميليارد دلار غرامت به قربانيان اين حادثه کرده بود.
 بنابراين، قاضي «جرج دنيلز» به شکلي عجيب و شگفت آور اعلام کرد که ايران فعالانه از عمليات تروريست‌هايي که در يازده سپتامبر حملاتي به نيويورک، واشنگتن و پنسيلوانيا صورت گرفته، حمايت کرده است. اين دادگاه همچنين اعلام کرده بود، ايران در دفاع از خود در برابر اتهامات وارده شکست خورده، ولي هيچ‌گاه دنيلز اشاره نکرد که بر چه اساسي ايران را در ماجراي يازده سپتامبر مقصر و دخيل قلمداد کرده است!
نکته‌هاي جالب‌تر ماجرا آنجاست که همين قاضي و همين دادگاه هيچ شواهدي مبني بر دخالت سعودي‌ها در وقايع يازده سپتامبر پيدا و ارائه نکرده است!
شيخ الاسلامي در مورد اين اتفاق در دادگاه نيويورکي به خبرگزاري اسپاتنيک گفت است که ايران در هيچ يک از جلسات تفهيم اتهام مربوط به وقايع يازده سپتامبر شرکت نداشته و همه اين‌ها مانند يک طنز شيطاني ديگر از سوي آمريکايي‌هاست. 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
تیتر خبرها
  • پایگاه خبری نفت امروز
تیتر خبرها