«شهربان» تخلفات ساختماني بوشهر را زيرنظر مي‎گيرد

«شهربان» تخلفات ساختماني بوشهر را زيرنظر مي‎گيرد

شهرداري بوشهر به منظور گسترش دامنه خدمات شهري و نظارت مستمر بر امور شهري خصوصا ساخت و ساز غير مجاز، نيروي گشت به عنوان «شهربان» تشکيل داد.

در آئين آغاز بکار اين گروه، شهردار بوشهر با اشاره به انتخاب يونيفرم مخصوص و آماده سازي خودروهاي ويژه نيروهاي گشت ساختماني  شهرداري بوشهر گفت: نيروهاي شهربان براساس آموزش هاي ارائه شده موظفند طبق آخرين قوانين شهرسازي با هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر برخورد قانوني داشته باشند. غلامعلي ميگلي نژاد اظهار داشت: در مدت کوتاهي که از آغاز آزمايشي گشت ساختماني در قالب «نيروهاي شهربان» سپري شده، کنترل ساخت و ساز غير مجاز بهتر از گذشته شده است. ميگلي نژاد با بيان اينکه ماموران شهربان وظيفه دارند با سر لوحه قراردادن اخلاق اسلامي با شهروندان ارتباط برقرار نمايند اظهار داشت: برخورد مقتدرانه نيروهاي گشت شهربان با متخلفان ساخت و سازهاي فاقد پروانه در اولويت برنامه اين گروه باشد. وي برخورد سريع با متخلفان در حوزه امور شهري، پيشگيري و جلوگيري از فعاليت هاي غير مجاز ساختماني، پاکسازي شهر از تبليغات غيرمجاز در قالب بنر، پوستر و ديوار نويسي و رفع سد معبرها از ديگر محورهاي راه اندازي واحد شهربان در اين شهرداري ذکر کرد.

وي افزود: اعضاي تيم واحد شهربان با انجام گشت زني در حوزه فعاليت کاري - نظارتي شهرداري در واقع بستر خدمات رساني کمي و کيفي مديريت شهري را براي شهروندان هموار تر از گذشته مي کنند.

شهردار بوشهر افزود: ماموران گشت ساختماني وظيفه دارند با برخورد مناسب و به دور از هرگونه خشونت و بي احترامي با متوليان ساخت و ساز در سطح شهر  رفتار کرده و  قوانين و مقررات شهرسازي را يادآوري و اعمال نمايند.

شهردار بوشهر از ماموران شهربان خواست در برخورد با افراد متخلف ساخت و ساز ساختمان و حتي نزديکان درجه يک خود اغماض ننمايند. ميگلي نژاد با اشاره به اينکه در اجراي قانون توصيه پذير نبايد بود اظهار داشت: اگر روزي شنيديد کسي گقت حتي ميگلي نژاد شهردار هم توصيه کرده تا اين کار تعطيل نشود يا با تخلفش اغماض شود، باور نکنيد. من از همين حالا اعلام مي کنم براي هيچ کس توصيه اي جهت اقدام غيرقانوني نخواهم داشت.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز