دختران شهر آفتاب

نگاهي به مشکلات و محروميت هاي دختران بوشهري

دختران شهر آفتاب

نساء کروندي: بانوان نيمي از جامعه را تشکيل ميدهند و حق دارند که از امکانات برابري نسبت به آقايان برخوردار باشند ولي متاسفانه تا کنون به اين خواسته و حق قانوني خود دست نيافتهاند.

بسياري از امکانات و تجهيزاتي که هماکنون در جامعه وجود دارد، يا به صورت مشترک براي آقايان و بانوان است و يا اينکه اختصاصي آقايان است و تنها بخش بسيار کمي از امکانات و زيرساختها ويژه بانوان است. در روز دختر، مراسم ويژه بانوان و ديگر مناسبتهايي که اختصاص به اين قشر دارد، مسئولان وعدههايي را براي توسعه امکانات و تجهيزات مورد نياز بانوان ارائه ميکنند ولي اين وعدهها تا تحقق راهي بسيار دراز دارند و کمتر محقق ميشوند. کمبود شديد امکانات و فضاهاي اختصاصي بانوان به حدي است که اندک فضاهاي ايجاد شده براي اين قشر به چشم نميآيد و به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي آنها نيست. ايجاد نشاط و شادابي و داشتن نسلي پويا و سرزنده نيازمند توسعه امکانات فرهنگي، ورزشي، تفريحي، سرگرمي و . . . است که بايد در اين زمينه نگاه ويژهاي نيز به بانوان صورت گيرد.

توسعه پارکهاي بانوان در نقاط مختلف شهر ميتواند فضايي مناسب براي برگزاري برنامههاي فرهنگي و هنري و تجمعات بانوان و همچنين انجام برنامههاي ورزشي آنان باشد ولي بانوان از اين امکانات محروم هستند.

 

توسعه امکانات تفريحي بانوان بوشهري

رئيس سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهردر ارتباط با برنامههاي اين سازمان براي بانوان بوشهري اظهار داشت: از برنامههاي مهم ما ايجاد فضاي مناسب براي انجام فعاليتهاي بانوان در عرصههاي مختلف است.

فاطمه صفرزاده اضافه کرد: با نگاه مثبت شهردار بوشهر، پلاژ بانوان به مجموعه فرهنگي تفريحي شهرداري واگذار شده و شورا نيز حمايتهاي ويژهاي در اين زمينه دارد. رئيس سازمان فرهنگي، تفريحي شهرداري بوشهر ادامه داد: در مذاکراتي که با هيئتها و انجمنهاي ورزشي نيز داشتيم، از آنها خواستيم که برنامههاي خود را در پلاژ بانوان برگزار کنند. وي بيان کرد: براي ايجاد پارک بانوان در بوشهر نيز بخشي از پارک دانشجو به پلاژ بانوان متصل شده و در اين مکان پارک ويژه بانوان ايجاد ميشود.

 

پارکي که فقط در اوج گرما ويژه بانوان است

عضو شوراي شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: تنها پارک ويژه بانوان در شهر بوشهر فقط از صبح تا ساعت 12 ظهر در اختيار بانوان است که اين زمان اوج گرما است. زهرا رضايي اظهار داشت: با توجه به اينکه زمان زيادي در جايگاههاي مختلف بين دختران جوان بوده و با مشکلات آنها آشنا هستم به اين مسئله واقفم که اکنون دختران بوشهري با محروميت هاي مختلفي روبرو هستند.

 

دختران بوشهر امکانات بسيار محدودي دارند

وي با بيان اينکه دختران در استان بوشهر امکانات بسيار محدودي دارند افزود: در اين استان طرح هاي بسياري در راستاي تقويت بنيه علمي دانش آموزن در کنکور برنامه ريزي شده است اما تا اين شهر با جمعيت 200 هزار نفر تنها يک کتابخانه با ظرفيت 100 نفر آن هم يک روز در ميان ويژه دختران داشته باشد اين وضعيت خصوصا براي خانوادههايي که پر جمعيت هستند و در آپارتمان زندگي ميکند ادامه خواهد داشت. اين عضو شوراي شهر با اشاره به کمبود امکانات در زمينه هاي مختلف ورزشي، فرهنگي و هنري ويژه دختران در شهر بوشهر گفت: به همين دليل است که دختران اين شهر براي گذران وقت خود پاساژها و بازار ها را انتخاب ميکنند.

 

دسترسي نامناسب بانوان به پلاژ

رضايي با بيان اينکه برخي کارشکني ها موجب آن شده است که نتوانيم آنچه در برنامهريزيهايمان داشتيم ويژه بانوان انجام دهيم، عنوان کرد: اختصاص برخي مکانهاي ورزشي و تفريحي ويژه بانوان خواسته ما بود که متاسفانه به دليل عدم راي آوري در شورا انجام نشد.

وي با اشاره به اينکه اکنون پارکي که ويژه بانوان ساخته شده را تنها از صبح تا ساعت 12 ظهر در زمان اوج گرما به بانوان اختصاص دادهاند اظهار کرد: تنها مکاني که تا کنون ويژه بانوان راه اندازي و اکنون نيز قابل استفاده است پلاژ بانوان است که متاسفانه به دليل دوري راه نسبت به مرکز شهر و عدم قرار قرار دادن خط ويژه براي بانوان براي بيشتر خانم ها تردد سخت است.عضو شوراي شهر عنوان کرد: مشکل بانوان اين شهر عدم مطالبهگري است و متاسفانه عليرغم ارائه پروژههاي مختلف ويژه بانوان، شوراي چهارم نگاه حمايتي ويژه بانوان ندارد.بانوان بوشهري همچنان چشمانتظار حرکتي مثبت از سوي مسئولان براي رفع محروميتهاي خود هستند و بايد منتظر باشند که در چه زماني اين وعدهها محقق ميشود؛ وعدههايي که ديگر بوي کهنگي گرفتهاند ولي عملي نشدهاند.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز