واکنش علي مطهري به انتشار مجدد يالثارات

واکنش علي مطهري به انتشار مجدد يالثارات

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتشار نشريه يالثارات با حکم قضايي عليرغم لغو امتياز آن از سوي هيات نظارت بر مطبوعات، اين امر را حاکي از حاکميت دوگانه در اين عرصه دانست و گفت که هيات نظارت بر مطبوعات بايد مرجع تصميم گيرنده واحد درباره مطبوعات باشد.
علي مطهري درباره لغو امتياز هفته نامه يالثارات گفت: لغو امتياز اين نشريه در دي ماه سال 94 توسط هيئت نظارت بر مطبوعات انجام شده، بعد اين نشريه شکايت کرده و دادگاه حکم انتشار موقت به آن داده است، بنابراين لغو امتياز اين نشريه مربوط به مطلب اخير نيست و به چند ماه قبل باز مي گردد.وي افزود: البته حکم دادگاه مبني بر انتشار موقت هم سئوال برانگيز است و اصلا آيا دادگاه چنين حقي دارد که مصوبه هيئت نظارت بر مطبوعات را به نوعي لغو کند؟
اگر پاسخ مثبت باشد بايد بگوييم فلسفه وجود اين هيئت منتفي شده و بهتر است هيئت نظارت بر مطبوعات تعطيل شود.
در هيئتي که مرکب است از وزير ارشاد، نماينده قوه مقننه، نماينده قوه قضائيه، نماينده حوزه هاي علميه، نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نماينده وزارت علوم و نماينده مديران مسئول نشريات، مي نشينند و موضوعي را بررسي مي کنند و پس از شنيدن استدلال‌هاي مختلف تصميمي مي گيرند، آنگاه دادگاهي بعد از چند روز مي آيد و آن را عملا لغو مي کند. اين با عقل سليم جور در نمي آيد و حاکي از حاکميت دوگانه است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز