حمل کالا در بندرهای کوچک باید کانتینری شود

سرپرست ستاد نظارت گمرکات بوشهر:

حمل کالا در بندرهای کوچک باید کانتینری شود

سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه حمل کالای تجاری در سال 2017 باید بصورت کانتیتری انجام شود باید تلاش کنیم در بنادر کوچکی که بصورت سنتی کار می کنند با تدوین برنامه های پیشنهادی مناسب نحوه فعالیت شناورها از این روش به کانتینری تغییر کند.

جشمید قسوریان روز سه شنبه در بازدید از گمرک بندر گناوه در گفت وگو با ایرنا افزود: توجه به توسعه پایدار در امر تجارت این استان در برنامه کاری این ستاد قرار گرفته است و در بازدیدهای میدانی از گمرکات و بنادر استان ظرفیت ها و قابلیت های آنها شناسایی و بررسی کارشناسانه خواهد شد تا مشخص شود در چه زمینه ای مستعد واردات قانونی هستند.
وی اضافه کرد: با بررسی های کارشناسانه، برای ایجاد زمینه تجاری در این مناطق با هماهنگی مرکز اقدام خواهد شد.
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ادامه داد: برای ارتقای سطح کاری در بنادر نظیر فعالیت شناورهای کوچک به سطح بالاتر نیز بررسی های لازم انجام و پیشنهادهای لازم به دولت درقالب لایحه ارایه می شود تا بتوان تسهیلاتی با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی و سایر نهادهای ذی نفع برای آنان فراهم و درنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم استان بوشهر از طریق دریا امرار و معاش می‌کنند، گفت: گمرک از همه توان خود برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده می‌کند و تلاش می‌شود که ترخیص کالا در سریع‌ترین زمان انجام شود.
قسوریان افزود: حمل کالا با کانتینر در محافظت و نگهداری کالا و جلوگیری از مخاطرات دریایی و خشکی نقشی مهم دارد.
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر اظهارکرد: ساماندهی کالای ته لنجی طبق نظر معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با مجمع نمایندگان مجمع استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر، قرار است در هیات دولت بزودی مطرح و به نتیجه برسد.
وی اظهارکرد: گمرک استان بوشهر هر تصمیمی مسئولان کشور در ارتباط با ساماندهی کالای ته لنجی را نظارت و اجرا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز