۱.۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان معدوم شد

۱.۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان معدوم شد

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱.۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

عادل مقدس در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کنترل بهداشتی مواد غذایی در تنگستان با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان  تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف اظهار داشت: مواد غذایی نقش مهم و موثری در سلامتی انسان دارد که برخورد با متخلفان در این عرصه در اولویت است.

وی، از معرفی متخلفان مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی خبرداد و افزود:46 نفر از متصدیان صنوف متخلف بهداشتی طی شش ماهه نخست امسال به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان تاکید کرد: کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران‌ها و فست فودها با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان انجام می‌گیرد.

مقدس بیان کرد: در این راستا طی شش ماهه نخست امسال  تعداد 4 هزار و 797 مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی  و اماکن عمومی حساس بازرسی بهداشتی شده‌اند.

وی از معدوم شدن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان  خبرداد و خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 1.2 تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

مقدس با اشاره به صدور 945 مورد کارت بهداشتی برای شاغلان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس  تنگستان تصریح کرد:  75 مورد اخطار نواقص بهداشتی برای  مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس صادر شده که مقررات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان با بیان اینکه 46 متصدی  متخلف به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شدندگفت: در نیمه نخست امسال 4 مورد اماکن متخلف در تنگستان با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شدند.

وی به متصدیان اماکن تهیه وتوزیع مواد غذایی توصیه کرد:  ضمن رعایت بهداشت فردی، ابزار و محیط کار از سلامت مواد غذایی تولید شده اطمینان حاصل کنند و با اهمیت دادن به بالاترین سرمایه انسانی یعنی سلامت شهروندان، توجه به این مسئله را سرلوحه کار خویش قرار دهند.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز