طرح استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی در بوشهر با رویکردی جدید

طرح استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی در بوشهر با رویکردی جدید

 
معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در نشست با 20 هیات ورزشی که شاخص های لازم نخبه پروری را در سطح استان دارند اعلام کرد: طرح استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی را با رویکردی جدید و سازماندهی شده در سال 97 در دستور کار خود قرار داده ایم . در این راستا از هیاتها در خواست میکنیم با توجه به ظرفیتهای موجود و پیش بینی های تخصصی، برنامه ی خود را در این زمینه اعلام نمایند.
در این نشستها که در چند گروه با بیش از 20 هیات برگزار شد با حضور کارشناسان ورزشی و آموزشی کلیات این طرح ، بسته های پیشنهادی و سیاستگزاری کلی بررسی گردید.
موسی کشتکار با تاکید بر لزوم اجرای جامع و گسترده ی این طرح افزود: هدف و کار اصلی ما آشنا کردن هیاتها با شکل کار و ترسیم و ابلاغ سیاستهای کلی طرح است و برنامه ریزی فنی و شیوه ی اجرایی در جزییات بر عهده ی هر هیات میباشد ؛ ممکن است هر هیات با توجه به نوع ورزش و ظرفیت های موجود ،جامعه ی هدف و شیوه ی استعداد یابی متفاوتی را داشته باشد.
وی با اشاره به فصل تابستان و استقبال جمعیت بیشتری از ورزش کاران مبتدی و و خانواده ها از کلاس های آموزشی، این فصل را فرصت مناسبی برای یافتن استعداد های ورزشی و برنامه ریزی برای آنان عنوان کرد و گفت: نخبه پروری یعنی یافتن و برنامه ریزی برای استعدادهایی که حداکثر فاکتورهای لازم را برای رسیدن به مسیر قهرمانی در زمان کوتاه تری دارند و خیلی زود سرمایه ورزش قهرمانی کشور در عرصه های جهانی خواهند شد.
در این نشستها نمایندگان هیاتها نیز نقطه نظرات و چالش های پیش رو را به بحث و تبادل نظر گذاشتند و مقرر گردید هر هیات برنامه زمانبندی خود را برای اجرای این طرح هرچه زودتر اعلام نماید.
 
 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز