کاهش ارزش واردات کالا در گمرک بوشهر

ناظر گمرکات بوشهر خبر داد

کاهش ارزش واردات کالا در گمرک بوشهر

منصور بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اعلام میزان واردات کالا در چهار ماه نخست سال در گمرکات استان بوشهر اظهار داشت: در این مدت 251 هزار تن کالا ترخیص شده و از لحاظ وزنی و ارزشی با کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم.
ناظر استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: 680 میلیون دلار ارزش کالاهایی است که در این مدت از گمرک ترخیص شده از لحاظ وزنی 35 درصد و ارزش با 19 درصد کاهش واردات روبرو هستیم. 
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه معمولا کالاهایی که از گمرکات استان ترخیص می‌شود، ذیل گروه کالایی 3 و 4 هستند، بیان داشت: گروه کالایی 4 که از سوی وزارت صمت ممنوع اعلام شده و در حال حاضر کل کانتینرهایی که در محوطه بندر هستند، حدود 10 هزار کانتینر است که شامل کالاهای متروکه و در جریان ترخیص وجود دارد. 
بازیار درمورد اینکهچه میزان کالا معطل پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز 4200 تومانی با نرخ بازار ثانویه است بیان داشت: آمار دقیقی از میزان این کالاها وجود ندارد، اما یکی از مشکلات اصلی مربوط به مالیات واردات است که با سازمان مالیاتی نامه‌نگاری شده، چون باید 4 درصد علی‌الحساب دریافت شود. 
وی با تاکید بر اینکه خروجی کالا از گمرک استان بوشهر نسبت به ماه‌های قبل کاهش دارد، عنوان کرد: در سالهای قبل روزانه حدود 300 تا 400 کانتینر از گمرک بوشهر ترخیص و خارج می‌شد که با توجه به سیاست‌های ارزی این تعداد به 30 تا 70 کانتینر رسیده است. 
بازیار افزود: اکنون واردکنندگان برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز کالاهای مشمول مصوبه دولت پس از مابه‌التفاوت اخذ و تضامین لازم به بانک نسبت به ترخیص کالا اقدام می‌کنند. 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز