نورالدین امیری شهردار شد

چهارمین شهردار شورای پنجم:

نورالدین امیری شهردار شد

پیام عسلویه: هم زمان با اولین سالگرد آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی، شورای اسلامی شهر بوشهر، طی یک سال گذشته، چهارمین شهردار مرکز استان را انتخاب، و به وزارت کشور معرفی کرد.
سال گذشته و دقیقا در همین ایّام، شورای اسلامی شهر بوشهر، غلامعلی میگلی نژاد که دو دوره شهرداری بندر بوشهر را در کارنامه خود داشت را با اکثریت آراء انتخاب، و به وزارت کشور معرفی، تا اولین شهردار دوره چهارم شورا، از ۲۹ شهریور ماه سال گذشته، فعالیت خود را آغاز کند.
اما با گذشت کمتر از دو ماه، و با استفساریه ای که مجلس شورای اسلامی در مورد عدم به کارگیری بازنشستگان تصویب نمود، این شورای پر حاشیه تصمیم گرفت تا پایان کار غلامعلی میگلی نژاد را به وی اعلام کند. پایان کاری که چگونگی آن بعدتر محل اختلاف اعضای شورای این شهر شد، و ماجرای آن تا کنون در دیوان عدالت اداری بسته نشده است. پرونده ای که ممکن است با صدور رای قاضی دیوان حکایتی دیگر را برای این شورا رقم زند.
ره آورد این کشمکش اما انتخاب دو فرد دیگر برای مدیریت شهری مرکز استان بود، که وزارت کشور با گزینه های شورای اسلامی شهر بوشهر مخالفت کرد.
نبی الله دهقانی بعد از غلامعلی میگلی نژاد، دومین انتخاب شورای پنجم بود که نتوانست صلاحیت خود را برای این مسئولیت از وزارت کشور بگیرد. ماجرای این انتخاب آنچنان طولانی شد، که کار به هیئت حل اختلاف مرکزی کشور برای میانجیگری میان شورا و وزارت کشور کشید، و در نهایت این هیئت نیز به نظر وزارت کشور رای داد، تا نبی الله دهقانی نتواند بر کرسی شهرداری بوشهر تکیه زند.
یونس خسروانی، مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر، و از نیروهای اصلاح طلب استان انتخاب سوم این شورا شد، تا بعد از حدود ۷ ماه بی شهرداری، باز این وزارت کشور، با وی برای این مسئولیت موافقت ننماید. مخالفتی که باعث شد تا معاون امور عمرانی وزیر کشور در نامه ای به استاندار بوشهر، شورای شهر را به دلیل عدم رعایت حقوق شهروندان و تضییع حق آنان، به انحلال تهدید نماید.
حدود ده روز پیش، عبدالکریم گراوند با فراخواندن اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر در دفتر خود، آنان را به انتخاب شهردار با توجه به شرایط انتخاب شهرداران در آئین نامه اجرایی تشکیلات شوراهای اسلامی و دوری از زد و بندهای پشت پرده، تذکر داد. تذکری که به گفته برخی اعضای این شورا بوی تهدید و انحلال شورا می‌داد.
پس از آن جلسه، ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در گفتگویی با رسانه ها خبر از معرفی ۱۸ گزینه از سوی اعضای شورا برای انتخاب شهردار داد، و تاکید کرد که این افراد پس از تایید شفاهی از سوی مراجع ذیصلاح، برنامه های خود را در صحن علنی شورا ارائه، و آنگاه با اکثریت آرا شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی خواهد شد.
اتفاقی که نیفتاد، و به گفته برخی از اعضای این شورا با مدیریتی خاص به سمت و سویی دیگر رفت.
دیروز اما این نورالدین امیری بود که تنها به ارائه برنامه های خود در جلسه غیر علنی شورای پنجم شهر بوشهر پرداخت، تا از بین ۹ عضو حاضر در جلسه، موافقت ۶ عضو را برای شهرداری خود اخذ نماید.
امیری تحصیل کرده رشته شهرسازی است و پیش از این مسئولیت شهرداری خورموج، مدیرکل همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان و مشاوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده داشته است.
ابوذر دهدار امروز در نامه ای، رسما نورالدین امیری را به عنوان چهارمین شهردار منتخب شورای پنجم بوشهر به رحمانی فضلی معرفی می کند.
باید منتظر ماند در روزهای آینده حکم نورالدین امیری توسط وزیر کشور امضا می‌شود یا خیر؟ امضایی که می تواند  مرکز استان را پس از یک سال بی مدیریتی شهری، صاحب شهردار کند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز