عدم تامین اعتبار سدهای استان باعث تداوم مشکلات کم‌آبی

عدم تامین اعتبار سدهای استان باعث تداوم مشکلات کم‌آبی

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های سدسازی استان بوشهر باعث تداوم مشکلات کم‌آبی در استان می‌شود.
شاپور رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکلات آب تنها محدود به استان بوشهر نیست و یک مشکل جهانی است و در کشورهایی که هیچ بحران آب نیز وجود ندارد از سال‌ها پیش نسبت به وضعیت آب حساس شده و اقدامات خود را آغاز کرده‌اند.

وی میزان بارندگی سال آبی ۹۶ - ۹۷ در استان بوشهر را ۱۰۷ میلیمتر و متوسط بارندگی سالانه را ۲۴۶ میلیمتر عنوان کرد و افزود: افزایش دما و کاهش بارش‌ها باعث افزایش نیاز به مصرف آب و کاهش تغذیه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده است.
رجایی با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ چاه غیرمجاز در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در راستای پر و مسلوب‌المنفعه‌کردن این چاه‌ها برنامه و تلاش ویژه‌ای داریم و همکاری دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی در این زمینه بسیار مهم است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از توسعه سدسازی در استان خبر داد و بیان کرد: تکمیل پروژه سد دالکی نیازمند تزریق سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان است که امسال ۱۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شده است و به سد باغان پنج میلیارد تومان تزریق شد و هیچ مبلغی برای سد خاییز اختصاص نیافته است.
وی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های سدسازی استان بوشهر باعث تداوم مشکلات کم‌آبی در استان می‌شود افزود: عدم تکمیل این سازه‌ها باعث می‌شود تا مردم برای جلوگیری از خشک شدن نخیلات خود اقدام به حفر چاه کنند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز