تفاهم نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس با مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری

تفاهم نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس با مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری

دانشگاه خلیج فارس بوشهر با مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تفاهم نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری امضا کرد.
 
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مراسم امضا این تفاهم‌نامه که در شیراز برگزار شد، گفت: این مرکز سال ۱۳۹۰ در شیراز تاسیس شد و هدف آن تامین منابع و مدارک علمی مورد نیازدانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کشور‌های واقع در منطقه شبه قاره هند تا شمال آفریقاست.
دکتر دهقانی افزود: بیش از هشت هزار عنوان نشریه غیر فارسی زبان و دو هزار و ۲۰۰ عنوان نشریه فارسی زبان و حدود چهار میلیون سند علمی شامل کتاب، مقاله و طرح‌های تحقیقاتی، در این مجموعه وجود دارد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته به پنج میلیون برسد.
وی بیان کرد: هدف نهایی ما این است که این دو مرکز تحقیقاتی را به مراکزی برای ثبت نشریات علمی و ارزش گذاری آنها، دانشگاه‌ها و دانشمندان در سطح منطقه و جهان اسلام تبدیل کنیم.
دکتر دهقانی با اشاره به ایجاد اطلس علم ایران در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، گفت: در این اطلس، تولید علمی استان‌ها و نیز مناطق مختلف ایران بر اساس استناد‌ها وجود دارد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس اجرای طرح‌های تحقیقاتی، همکاری‌های بین المللی، برگزاری همایش ها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی ملی و بین المللی، چاپ نشریه و کتاب را از جمله مواردی همکاری این دانشگاه با مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عنوان کرد.
دکتر عبدالمجید مصلح با اشاره به ماموریت این دانشگاه در افزایش توسعه فعالیت‌های علمی در حوزه خلیج فارس، افزود: برگزاری همایش‌های مرتبط با خلیج فارس و نیز دسترس پذیر کردن منابع خلیج فارس در سطح بین الملل از دیگرموضوعات مورد علاقه امضا کنندگان این تفاهم‌نامه است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز